۱۷ خرداد ۱۳۹۱، ۱۱:۴۳
کد خبر: 80169299
T T
۰ نفر
10درصد پروژهاي عمراني دستگاههاي اجرايي به بسيج سازندگي واگذار مي شود

شاهرود - معاون سياسي و اجتماعي فرماندار شهرستان شاهرود از واگذاري 10 درصد پروژه‏هاي عمراني زودبازده دستگاههاي اجرايي اين شهرستان به بسيج سازندگي خبر داد.

'مرتضی معتمد' روز چهارشنبه با اشاره به برگزاری جلسه ستاد پشتیبانی بسیج سازندگی شاهرود به خبرنگار ایرنا گفت : ابلاغیه‏ های مختلفی درخصوص كمك به محرومیت‏زدایی

و همكاری دستگاه‏های اجرایی با بسیج سازندگی صادر شده است.

وی با تاكید برهمكاری همه دستگاه‏های اجرایی شهرستان شاهرود در این زمینه ،افزود :این امر در محرومیت‏زدایی و رفع مشكلات مناطق كمك برخوردار بسیار حائز اهمیت است.

وی خاطر نشان كرد : قرار گرفتن ده درصد از پروژه‏های عمرانی زودبازده و عام‏المنفعه دستگاههای اجرایی به بسیج سازندگی با كمك پایگاه‏های بسیج مساجد،محلات و بسیج اقشار انجام خواهد گرفت.

وی اظهار داشت : تلاش همه دستگاههای اجرایی برای رفع محرومیت در مناطق روستایی یك نیاز بسیار ضروری است.

وی با ببان اینكه در طرح اردوهای هجرت 3 ،رهبر معظم انقلاب با توجه به احساس نیاز در كشور، دستور تشكیل بسیج سازندگی را صادر كردند و تمام دستگاه‏ها را نیز موظف نمودند با كمك به بسیج سازندگی در رفع محرومیت تلاش كنند،گفت : بسیج سازندگی در مدت‌ كوتاه تشكیل خود، كارهای بسیار ارزشمندی در سطح كشور برای گسترش عدالت انجام داده كه جای تقدیر دارد.

معتمد افزود :در این طرح دانشجویان و جوان متخصص در رشته های مختلف بدون دریافت حقوق و دستمزد به روستاها اعزام و به صورت جهادی در اجرای پروژه های عمرانی فعالیت می كنند.

وی تصریح كرد : در این طرح كه اجرای پروژه های عمرانی بدست جوانان این مرز و بوم به شكل جهادی انجام می شود در ابعاد مختلف به ویژه احیای فرهنگ جهاد سازندگی بسیار با اهمیت است. ك/3

1496/625/608