۱۹ خرداد ۱۳۹۱، ۱۳:۳۳
کد خبر: 80172383
T T
۰ نفر

عشاير سميرم امسال هم با كمبود آب مواجه اند

۱۹ خرداد ۱۳۹۱، ۱۳:۳۳
کد خبر: 80172383
عشاير سميرم امسال هم با كمبود آب مواجه اند

اصفهان – رييس اداره امور عشاير سميرم گفت: عشاير اين شهرستان امسال نيز با كمبود آب مواجه هستند.

'ابوالقاسم هاشمی' روز جمعه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: عشایر مناطق 'داش آلتی' و 'گردنه پشته' بیشترین مشكل كمبود آب را دارند.

به گفته این مسوول، امسال چهار دستگاه تانكر آبرسان وظیفه آبرسانی به یكهزار و 100 خانوار عشایری در مناطق وردشت، پادنا و سمیرم را برعهده دارد.

هاشمی یادآور شد: در سال گذشته افزون بر سه هزار خانوار عشایری شهرستان سمیرم از تانكرهای سیار خدمات آبرسانی امور عشایر استفاده كردند.

وی یكی از مشكلات آبرسانی به عشایر را پراكندگی زیاد سیاه چادرهای عشایری عنوان كرد و اظهار داشت: خشكسالی ها در چهار سال گذشته سبب سختی مضاعف برای جامعه عشایری بویژه در زمینه تامین آب شده است.

هاشمی در ادامه به تولید گوشت با كیفیت و تازه دامهای عشایر سمیرم اشاره كرد و گفت: امسال با بارش های خوب بهاره شاهد رشد مراتع در مناطق مختلف بودیم كه تعلیف بهتر دامها را به دنبال داشت.

رییس اداره امور عشایر سمیرم خاطر نشان كرد: عرضه دام در این مدت افزایش خواهد یافت و قیمت فروش گوشت نیز با هماهنگی اداره صنعت، معدن و تجارت 10هزار ریال دیگر كاهش می یابد.

'اردشیر نوابی' رییس اداره صنعت، معدن و تجارت سمیرم چندی قبل قیمت هر كیلو گوشت بره و بزغاله را 16 هزار تومان اعلام كرده بود كه با این كاهش قیمت به 15هزار تومان در هر كیلوگرم خواهد رسید.

شهرستان سمیرم در جوار دنا و زاگرس مركزی به عنوان یكی از مناطق اصلی ییلاق عشایر كشور با داشتن 75 هزار جمعیت ثابت و افزون بر 30 هزار جمعیت عشایری در شش ماه از سال در 160 كیلومتری جنوب اصفهان قرار دارد.

7147/ت/607