۲۰ خرداد ۱۳۹۱، ۱۱:۵۲
کد خبر: 80173459
T T
۰ نفر
نهمين دوره آموزش مقدماتي نجوم كشور در مراغه برگزار مي شود

مراغه- رييس مركز نجوم و اختر فيزيك مراغه از برگزاري نهمين دوره آموزش مقدماتي نجوم كشور در اين شهرستان خبر داد.

علی عجبشیری زاده روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این دوره از پنجم تا دهم مرداد ماه سال جاری در سالن كنفرانس دانشگاه آزاد اسلامی این شهر برگزار می شود.

وی هدف از برگزاری این دوره را ایجاد هماهنگی بین متخصصان و دانشجویان عرصه این علم در كشور و ارایه جدیدترین ایده ها از سوی آنان ذكر كرد.

وی یادآورشد: در این دوره نتیجه یك و نیم سال آموزش نجوم در دانشگاه های كشور و یافته های جدید علمی در این زمینه بصورت عملی از سوی استادان این علم به دانشجویان آموزش داده می شود.

وی اضافه كرد: در این دوره مباحث كیهان شناسی، فیزیك خورشید، نجوم ذره ای، گرانش، نجوم آماتوری، ساختار و تحول ستارگان آموزش داده می شود.

عجبشیری زاده گفت: مراكز آموزش عالی كشور تعدادی از دانشجویان ممتاز خود را برای حضور در این كارگاه ها معرفی می كنند تا توسط استادان در تخصص های مختلف آموزش های لازم را فراگیرند.

وی خاطرنشان كرد: در پایان این دوره آموزشی از شركت كنندگان آزمون عملی و علمی به عمل آمده و برای قبول شدگان گواهینامه ارایه می شود.

استاد نجوم و اختر فیزیك دانشگاه تبریز، گفت: در هشتمین آموزش مقدماتی نجوم كشور 66 دانشجو از دانشگاه های كشور در شش رشته كیهان شناسی، گرانش، فیزیك خورشید، نوسانات ستاره ای، نجوم آماتوری و ساختار و تحول ستاره های فشرده آموزش های لازم را فرا گرفتند.

عجبشیری زاده، افزود: نهمین دوره آموزش مقدمات نجوم كشور، چهارمین دوره برگزار شده در مراغه خواهد بود.

وی با اشاره به اینكه آخرین مهلت ثبت نام تا 23 تیر ماه سال جاری است، یادآور شد: علاقه مندان می توانند برای كسب اطلاعات بیشتر به نشانی الكترونیكی www.riaam.ac.ir مراجعه و یا با پست الكترونیكی 9pact@riaam.ac.ir و شماره تلفن 4412222 – 0421 تماس گیرند.

شهرستان مراغه با 250 هزار نفر جمعیت در 147 كیلومتری جنوب تبریز مركز آذربایجان شرقی واقع است.

7483/590/587