۲۰ خرداد ۱۳۹۱، ۱۴:۲۲
کد خبر: 80173952
T T
۰ نفر

70 درصد صنايع دستي كشور در اصفهان توليد مي شود

۲۰ خرداد ۱۳۹۱، ۱۴:۲۲
کد خبر: 80173952
70 درصد  صنايع دستي كشور در اصفهان توليد مي شود

اصفهان- معاون صنايع دستي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري اصفهان گفت: 70 درصد صنايع دستي كشور در اين استان توليد مي شود.

به گزارش ایرنا،' احمد ادیب' روز شنبه در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: اصفهان، پایتخت صنایع دستی در ایران است.

وی با بیان اینكه اصفهان نسبت به دیگر استانها دارای بیشترین نشانه های اصالت یونسكو است، گفت:54 درصد هنرمندان اصفهان توانسته اند نشان اصالت یونسكو را دریافت كنند.

ادیب افزود:57 اثر این استان دارای اصالت ملی است و دو اثر نیز در فهرست ملی ثبت شده است.

وی با بیان اینكه21 پرونده از آثار اصفهان در نوبت ثبت ملی و جهانی قرار دارد ،اظهار داشت: همكاری شهرداری و شورای شهر اصفهان می تواند 50 درصد از مشكلات این حوزه را مرتفع كند.

ادیب از ابتكار شهرداری اصفهان در نصب المان های صنایع دستی در میادین این شهر به مناسبت'هفته فرهنگی اصفهان' تشكر كرد و افزود: این المان ها در خیابانهای جدید التاسیس این شهر نصب شود.

وی با بیان اینكه محور توسعه استان بخش صنعت نیست، متذكر شد:صنایع دستی یكی از مزیت های استان اصفهان است.

ادیب با بیان اینكه نباید به صنایع دستی نگاه هنری و تفننی داشت، گفت: مسوولان كشوری و استانی به صنایع دستی كشور نگاه اقتصادی داشته باشند.

وی با بیان اینكه اصفهان دارای تعداد زیادی خواهرخوانده است، ادامه داد: این امر می تواند كمك شایانی به توسعه و رونق این صنعت كند.

ادیب خواستار ایجاد نمایشگاه صنایع دستی در شهرهای خواهرخوانده استان شد و گفت:استان اصفهان نیازمند شهرك صنایع دستی است كه باید در اسرع وقت ساخته شود.

وی با بیان اینكه دراستان اصفهان12 هزاركارگاه صنایع دستی وجود دارد، گفت: برخی افراد معتقدند كه كارگاه های صنایع دستی از شهر باید خارج شوند كه این سبب فراموشی این صنعت خواهد شد.

ادیب افزود: شهر اصفهان باید به منطقه ویژه صنایع دستی تبدیل شود كه در آن مكان صنایع دستی با قیمت مناسب به فروش برسد.

وی مهمترین مشكل صنایع دستی استان را بحث عرضه و جذب مشتری عنوان كرد و گفت: صنایع دستی این استان متعلق به تمام مردم دنیاست.

ادیب خواستار ایجاد بازارچه های موقت صنایع دستی اصفهان در كنار پارك

'ناژوان' و 'كوه صفه' این شهر شد و افزود: موزه صنایع دستی در اصفهان باید در اسرع وقت ایجاد شود.

وی اظهار داشت:دولت امسال مصوب كرده است كه یك دهم درصد اعتبارات عمرانی خود را به خرید صنایع دستی این استان اختصاص دهند.

ادیب به بزرگداشت' روز جهانی صنایع دستی' در روز بیستم خرداد ماه اشاره كرد و افزود: رییس جمهوری، امروز از دو هنرمند اصفهانی تجلیل می كند.

7137/ پ/1042
۰ نفر