۲۵ خرداد ۱۳۹۱، ۱۶:۵۳
کد خبر: 80183473
T T
۰ نفر
استاندار آذربايجان غربي بر اجراي كامل توافقنامه ها با اقليم كردستان عراق تاكيد كرد

اربيل، اروميه - استاندار آذربايجان غربي با عنوان اينكه توافق نامه هاي خوبي با اقليم كردستان عراق امضاء شده بر لزوم اجراي كامل توافقنامه هاي في مابين تاكيد كرد.

وحید جلال زاده روز پنج شنبه در اجلاس مشترك اعضای اتاق بازرگانی، صنایع و معادن آذربایجان غربی با اتاق بازرگانی اربیل عراق افزود: برای اجرایی شدن این تفاهم نامه ها باید تلاش كنیم چرا كه با اجرایی شدن آنها موانع برای گسترش روابط برطرف خواهد شد.

وی با تاكید بر اراده مسوولین دو كشور برای گسترش هر چه بیشر مناسبات اضافه كرد: تجار ، بازرگانان و مسوولین استان های مرزی می توانند با تلاش بیشتر در تحقق اهداف مسوولین دو كشور نقش موثری داشته باشند.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به دیدار اخیر خود با استاندار اربیل عراق گفت: در این دیدار، مشكلات و مسائل مرزی و گمركی در میان گذاشته شد و تصمیمات خوبی را نیز برای حل آنها گرفتیم كه امیدواریم با اجرایی شدن آنها بخشی ازمسائل و مشكلات بازرگانان دو طرف حل شود.

جلال زاده با عنوان اینكه جمهوری اسلامی در روزهای تلخ و شیرین در كنار مردم اقلیم كردستان عراق بوده است گفت: امروز نیز علاقمندیم در زمانی كه تجارت و اقتصاد در اقلیم كردستان عراق رونق گرفته در كنار همسایگان خود باشیم.

وی با اشاره به ظرفیت ها و قابلیت های آذربایجان غربی در زمینه های مختلف گفت: آماده ایم در بخش های مختلف از جمله تجارت، خدمات فنی و مهندسی نیز در خدمت مردم اقلیم كردستان باشیم.

استاندار آذربایجان غربی، تاریخ و فرهنگ مشترك دو ملت را مهمترین دلیل برای توسعه مناسبات دو طرف دانست و اظهار كرد: عوامل مشترك، قلب های ما، مردم دو منطقه را به یكدیگر نزدیك كرده و این فرصت خوبی برای توسعه روابط همه جانبه خواهد بود.

در ابتدای این جلسه' طه جلیل خیاط' ، رئیس اتاق بازرگانی اربیل عراق با قدردانی از حضور استاندار آذربایجان غربی در اقلیم كردستان عراق گفت: سطح روابط بازرگانی دو منطقه امیدوار كننده است و امیدواریم با حل مسائل و مشكلات پیش رو سطح روابط هر چه بیشتر گسترش یابد.

در این جلسه یكی از اعضای هیات رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ارومیه نیز از تشكیل شورای بازرگانان اتاق های بازرگانی ارومیه و اربیل خبر داد و گفت: با رسمیت یافتن این شورا پیش بینی می كنیم ،مشكلات میان تجار و بازرگانان دو طرف رفع و سطح روابط روز به روز گسترش یابد.

استاندار آذربایجان غربی به منظور شركت در آیین افتتاح نمایشگاه تخصصی جمهوری اسلامی در اربیل عراق روز چهارشنبه در راس یك هیات تجاری و بازرگانی وارد شمال عراق شده است.

583/582/245
۰ نفر