۱ تیر ۱۳۹۱، ۱۴:۲۶
کد خبر: 80193363
T T
۰ نفر
استاندار خراسان رضوي بر لزوم حمايت از اصناف تاكيد كرد

مشهد - استاندار خراسان رضوي گفت: دستگاههاي اجرايي بايد از اصناف حمايت نموده و با آنان همكاريهاي لازم را داشته باشند.

'محمود صلاحی' روز پنجشنبه در 'همایش روز اصناف' در مشهد افزود: اصناف در خراسان رضوی به عنوان خادمین امام رضا(ع) و زائران حرم مطهر رضوی باید در نهایت انصاف عمل كرده و در این خدمت رسانی و عملكرد، جایگاه نخست را در كشور داشته باشند.

وی گفت: باید اتحادیه ها، تشكلهای صنفی و صنوف خود تنظیم بازار را بر عهده گیرند و در این اقدام به بهترین نحو نیز عمل كنند، در مقابل دستگاههای خدمات رسان و سایر دستگاهها اعم از اداره كل امور مالیاتی و شهرداریها نیز حمایتهای لازم را از اصناف داشته باشند.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: اصناف ركن اساسی حل مشكلات كالا و توزیع در كشور هستند، امروز كه در شرایط تحریم هستیم باید با تدبیر، دقت، كار علمی، مشورت و برنامه ریزی مشكلات همه بخشها را اعم از تولید و توزیع مرتفع كنیم.

وی افزود: دشمن در جنگ نظامی پیروز نشد لذا امروز با جنگ سیاسی، روانی و تحریمها می كوشد ما را تحت فشار بگذارد.

صلاحی ادامه داد: باید نقاط قوت از جمله چرخه تولید را تقویت كرده تا از این مرحله عبور كنیم.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی هم در این همایش اصناف و بازاریان را از مهمترین اركان اقتصادی كشور برشمرد.

'علی صفرزاده' گفت: اصناف در خراسان رضوی نقش بی بدیلی در تمام عرصه ها دارند و امروز با واگذاری هر چه بیشتر امور صنفی به خود آنان از جمله بازرسی اصناف شاهد بالندگی و رشد نظامات صنفی در جامعه هستیم .

وی افزود: اصناف با فعالیت در بخشهای تولیدی، خدمات فنی، توزیعی و خدماتی نقش موثر و اساسی در پیشرفت و توسعه اقتصاد كشور دارند لذا با توجه به جایگاه و ارتباطی كه اصناف با آحاد مردم دارند همكاری و مشاركت بیشتر همه بخشها و دولت با اصناف ضرورت دارد.

او با اشاره به نقش اصناف در اجرای موفق قانون هدفمندسازی یارانه ها، تنظیم بازار و كاهش اتلاف منابع اظهار داشت: با توجه به توانایی و ظرفیتهای موجود اصناف می توانند با شناسایی نقاط ضعف و مسائل با برنامه ریزی منسجم و منظم در جهت رفع آنها گام بردارند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: حضور فعال و برنامه ریزی شده اصناف در تنظیم و توسعه بازار داخلی موجب رونق صادرات نیز می شود.

همچنین در این همایش 10 نفر از فعالان صنفی و صنوف برتر خراسان رضوی مورد قدردانی قرار گرفتند.

2713/659
۰ نفر