۴ تیر ۱۳۹۱، ۱۸:۳۸
کد خبر: 80197989
T T
۰ نفر
سردار نقدي: شهيده كرجو همه راههاي آسماني را طي كرد

شهرري - رييس‌ سازمان بسيج مستضعفين گفت: شهيد كرجو با وجود نوجواني همه راههاي آسماني را طي كرد.

به گزارش ایرنا، سردار 'محمدرضا نقدی' بعد از ظهر یكشنبه و در سالروز تولد شهیده 'ناهید فاتحی كرجو' بر سرمزار آن شهید بزرگوار در قطعه 28 بهشت زهرا (س) افزود: شهیده كرجو، عرفان حقیقی و عمق معرفت الهی را با تمام وجود درك كرد و این معرفت به طور عینی در وجود او متجلی شد.

وی تصریح كرد: مدعیان عرفان الهی باید در مقابل این بانوی نوجوان شهید زانو بزنند و در مكتب وی درس عرفان بیاموزند.

نقدی اظهار داشت: جز معرفت و عشق الهی چیزی نمی تواند یك دختر جوان و نازك دل را در برابر دشمنان و منافقین قوی نگاه دارد.

وی یادآور شد: ایمان، تقوا و پاكدامنی كه این دختر در دوران كودكی آموخته است او را به یك صخره مقاوم در برابر دشمن تبدیل كرد.

نقدی بیان داشت: ناهید شهیدی است كه اولین شهید اسلام یعنی سمیه را دوباره تكرار كرد و با وجود تحمل شكنجه های بسیار دست از ولایت و تعهدات خود برنداشت و آنگونه به شهادت رسیده است.

وی با بیان اینكه همه دختران جهان اسلام باید او را مانند یك ستاره فروزنده الگوی خود قرار دهند گفت: دختران مسلمان امروز و در زمانی كه دشمن طعم سخت این صلابتها را چشیده و جام زهر از دست این شهدا نوشیده است، باید ایستادگی كنند چرا كه دشمن در پی آن است تا عنصر اصلی این صلابت ها را از جامعه ما بگیرد و دختران ما را تسلیم خواسته های شیطانی خود نماید.

وی تصریح كرد: دشمن خوب می داند كه حضور در جلسات قرآن و داشتن حجاب، دخترانی مانند شهید كرجو را تربیت می كند كه به طور كامل در برابر او قد علم می كند.

در پایان این مراسم از تمبر یادبود شهیده 'ناهید فاتحی كرجو' رونمایی شد.

در این مراسم سردار 'علی نصیری' فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا استان تهران، 'امیرحسین باقرنژاد' فرماندار شهرستان ری، جمعی از مسوولان، خانواده شهیده كرجو، خانواده های معظم شهدا و اقشار مختلف مردم حضور داشتند.

ناهید فاتحی كرجو در چهارم تیر ماه سال 1344 در شهر سنندج در میان خانواده ای مذهبی به دنیا آمد.

پدرش محمد از پرسنل ژاندارمری بود و مادرش سیده زینب، زنی شیعه، زحمتكش و خانه دار بود كه فرزندانش را با عشق به اهل بیت (ع) بزرگ می كرد.

ناهید كودكی مهربان، مسوولیت پذیر و شجاع بود كه در دامان عفیف مادر با رشد جسم، روح معنوی خود را پرورش می داد.

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و شروع درگیری های ضد انقلاب در مناطق كردستان، همكاری اش را با نیروهای ارتش و بسیج و سپاه آغاز كرد؛ شروع این همكاری، خشم ضد انقلاب به خصوص گروهك كومله را كه زخم خورده فعالیت های انقلابی این نوجوان و سایر دوستانش بود، برانگیخت.

اوایل زمستان سال 1360 به شدت بیمار شد و به درمانگاهی در میدان مركزی شهر سنندج مراجعه كرد اما از ساعت مراجعتش خیلی گذشته بود و خانواده نگران شده بودند.

آن وقت ها پدر ناهید در جبهه خرمشهر بود و مادر نگران و دست تنها، به تنهایی همه جا دنبال او می گشت.

تا اینكه بالاخره از چند نفر كه ناهید را می شناختند و او را آن روز دیده بودند شنید كه چهار نفر، ناهید را دوره كرده، به زور سوار مینی بوس كردند و بردند.

از ربوده شدن او 11 ماه گذشت تا اینكه كه پیكر بی جان و مجروح و كبود او را با سری شكسته و تراشیده در سنگلاخ های اطراف روستای هشمیز پیدا كردند.

وقتی جنازه را به شهر سنندج انتقال دادند مادرش بسیار بی تابی می كرد و چندین بار از هوش رفت. پیكر آغشته به خون ناهید اگر چه دیگر صدایی برای فریاد زدن و جانی برای فدا كردن در راه انقلاب نداشت اما كتابی مصور از ددمنشی ضد انقلاب بود.

زنان سنندجی با دیدن آثار شكنجه بر بدن ناهید و سر شكسته و تراشیده اش به ماهیت اصلی ضد انقلاب، بیش از بیش پی برده و با ایمان و بصیرتی بیشتر به مبارزه با آنان پرداختند.

اینك نوجوانان و دختران ایران اسلامی باید بدانند كه وقتی ناهید فاتحی كرجو به شهادت رسید بیش از 17 سال نداشت اما اكنون بعد از گذشت 30 سال از شهادتش، نامش به بركت متعالی بودن هدف و ارزش هایش زنده و شیوه زندگی­اش الگویی برای زنان مجاهد است.

7299/688/
۰ نفر