۷ تیر ۱۳۹۱، ۱۲:۰۰
کد خبر: 80202803
T T
۰ نفر
بيش از 20 هزار واحد مسكن مهر در استان كرمانشاه آماده آبرساني است

كرمانشاه - مديرعامل شركت آب و فاضلاب شهري استان كرمانشاه از آماده بودن بيش از 20 هزار واحد مسكن مهر در استان براي آبرساني خبر داد.

دكتر ' حسین بنكداری ' روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) افزود: در استان كرمانشاه 63 هزار واحد مسكن مهر وجود دارد كه از این تعداد 39 هزار خارج از محدوده شبكه آب و فاضلاب شهری استان است.

وی با بیان این كه عملیات آبرسانی به تمامی واحدهای مسكن مهر در دستور كار شركت آبفای استان قرار دارد، گفت: كرمانشاه از جمله استان های برتر كشور در مقوله ساخت پروژه های مسكن مهر است و این امر، وظایف شركت آبفا را دو چندان می كند.

دكتر بنكداری در ادامه به فهرست مهم ترین پروژه های آبرسانی كه قرار است در سال جاری در كرمانشاه آغاز شوند، اشاره كرد و گفت: 17 پروژه بزرگ ملی با اعتباری معادل 500 میلیارد ریال در استان كرمانشاه آماده آغاز عملیات اجرایی است.

وی، آغاز عملیات احداث شش باب تصفیه خانه فاضلاب در استان را از جمله این پروژه ها عنوان و تصریح كرد: این تصفیه خانه ها قرار است در شهرستان های كنگاور، جوانرود، روانسر، اسلام آباد، پاوه و تازه آباد احداث شود.

بنكداری اظهار داشت: تصفیه خانه های فاضلاب سه شهرستان اول، مربوط به مصوبات سفر رهبری به استان كرمانشاه است.

وی با بیان این كه با اجرای این مهم، كرمانشاه به نخستین استان كشور تبدیل می شود كه شش باب تصفیه خانه فاضلاب در آن بصورت یكجا به بهره برداری می رسد، افزود: همچنین با تحقق این مهم شمار تصفیه خانه های فاضلاب استان به 13 باب افزایش می یابد.

بنكداری گفت: این در حالی است كه از بعد از انقلاب تا به امروز، فقط هفت باب تصفیه خانه در استان كرمانشاه فعال است.

مدیرعامل آبفای استان كرمانشاه افزود: همچنین هم اكنون عملیات اجرایی طرح جمع آوری فاضلاب منطقه شریعتی كرمانشاه كه از مصوبات سفر رهبری است ، در این شهرستان با اعتباری معادل 50 میلیارد ریال آغاز شده است.

وی در پایان شاخص برخورداری از تصفیه خانه های فاضلاب در كشور را 35 درصد بیان كرد و گفت: هم اكنون این شاخص در استان كرمانشاه رقم 45 درصد و بالاتر از میانگین كشوری است.ك/3

7450/567