۸ تیر ۱۳۹۱، ۸:۴۵
کد خبر: 80204250
T T
۰ نفر
اهالي روستاهاي خلخال از راه آسفالت بهره مند مي شوند

خلخال ، اردبيل - فرماندار خلخال گفت: اهالي چند روستاي اين شهرستان تا پايان مرداد ماه امسال از 30 كيلومتر راه ارتباطي آسفالت بهره مند مي شوند.

ذبیح الله عبداللهی روز پنج شنبه در بازدید از روند عملیات اجرایی آسفالت راه روستایی لنبر به بلوكانلو از توابع بخش مركزی خلخال افزود: آسفالت این راه ارتباطی به طول سه كیلومتر تا چند روز آینده تكمیل شده و در اختیار اهالی روستاهای بلوكانلو ، مصطفی لو و میل آغاردان قرار می گیرد.

وی گفت: امسال اداره راه و شهرسازی شهرستان آسفالت 30 كیلومتر راه روستایی را از محل اعتبارات سال گذشته تعهد كرده و در كمتر از یك ماه موفق به آسفالت 10 كیلومتر از

راههای مورد تعهد خود شده است.

وی اظهار داشت: از زمان آغاز عملیات اجرایی آسفالت راههای روستایی شهرستان تاكنون راههای روستایی كجل ، گیوی زاویه ، خوجین و كلی به طول 10 كیلومتر آسفالت و در اختیار اهالی این روستاها قرار گرفته است.

فرماندار خلخال افزود: عملیات اجرایی 20 كیلومتر از راههای ارتباطی روستایی شهرستان نیز شامل چند روستای اكراد خلخال از جمله روستاهای آق بلاغ و مورستان نیز تا پایان مردادماه امسال انجام و مورد بهره برداری قرار می گیرند.

وی گفت: برای آسفالت این 30 كیلومتر راه ارتباطی روستایی واقع در سه بخش مركزی ، خورش رستم و شاهرود خلخال بالغ بر 35 میلیارد ریال از محل اعتبارات سال گذشته هزینه می شود.

عبداللهی افزود: بالاترین رقم اعتباری برای آسفالت راههای ارتباطی روستایی استان در سال جاری به شهرستان خلخال تخصیص یافته و با اختصاص اعتباری بالغ بر 50 میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی ملی شده بخشی از سطح راههای روستایی خلخال تا پایان امسال آسفالت شده و با بهره برداری از این راهها شاخص بهره مندی اهالی روستاهای شهرستان از راه آسفالت به شاخص استانی و كشوری نزدیك خواهد شد.

وی با اشاره به این كه هم اكنون پایین ترین شاخص آسفالت راه روستایی استان مربوط به شهرستان خلخال بوده و این شاخص هم اكنون 35 درصد از كل راههای ارتباطی روستایی خلخال است گفت: مهم ترین دلیل تخصیص بالاترین اعتبار در بین شهرستان های استان به خلخال همین امر بوده است.

وی افزود: انتظار می رود با اجرای پروژه های آسفالت راههای روستایی در سال جاری فاصله بین شاخص بهره مندی اهالی روستاهای خلخال با سایر نقاط استان و كشور در زمینه راه آسفالت به نحو شایسته ای كاهش یابد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، علی نادری سرپرست اداره راه و شهرسازی خلخال نیز گفت: امسال عملیات آسفالت راههای روستایی شهرستان به موقع آغاز شده و روند اجرای پروژه راههای روستایی خلخال مناسب و قابل قبول است.

وی اظهارامیدواری كرد تا پایان فصل كاری همه پروژه های آسفالت راههای ارتباطی روستایی مورد تعهد این اداره بر اساس برنامه زمان بندی شده انجام و در اختیار اهالی این روستاها قرار بگیرند.

وی گفت: راه ارتباطی روستای لنبر به بلوكانلو از توابع بخش مركزی شهرستان خلخال از جمله پروژه هایی است كه عملیات اجرایی آن از سالها پیش آغاز و به دلیل نداشتن اعتبار نیمه كاره رها شده بود كه امسال با تكمیل و آسفالت آن اهالی روستاهای بلوكانلو ، مصطفی لو و میل اغاردان از روستاهای اكراد شهرستان از نعمت این راه آسفالت بهره مند می شوند.

شهرستان خلخال در بین شهرستان های استان اردبیل از پایین ترین شاخص آسفالت راههای روستایی برخودار بوده و در بین روستاهای خلخال نیز روستاهای اكراد واقع در بخش مركزی پایین ترین سطح آسفالت راههای روستایی را دارند.

7119/594/530