هنرمندان تهراني با100 طرح متقاضي حضور در جشنواره بين المللي تئاتر خياباني  هستند

تهران - مدير دفتر تئاتر خياباني مركز هنرهاي نمايشي گفت كه هنرمندان تهراني با 100 طرح متقاضي حضور در جشنواره بين المللي تئاتر خياباني ايران هستند.

'مجید امرایی' روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا یادآورشد كه دهم تیرماه به عنوان آخرین مهلت ارسال طرح های هنرمندان تهرانی جهت حضور در جشنواره تئاتر خیابانی 'ایران' اعلام شد و به هیچ عنوان قابل تمدید نیست.

این مقام مسوول در مركز هنرهای نمایشی ادامه داد: ارسال بیش از 100 طرح تنها از سوی هنرمندان تهرانی نشان از استقبال بی نظیر هنرمندان تئاتر خیابانی از این جشنواره دارد.

امرایی با یادآوری اینكه در مقایسه با دوره های پیشین با رشد چشمگیری از سوی هنرمندان تئاتر خیابانی برای حضور در این رویداد بین المللی روبه رو بودیم ادامه داد: گروه كارشناسی خبره ای به زودی كار مطالعه طرح های ارسالی را آغاز خواهند كرد و مطابق زمان اعلام شده در فراخوان، نتایج آثار پذیرفته شده جهت حضور در بخش بازبینی از طریق رسانه های به هنرمندان اعلام خواهد شد.

مدیر دفتر تئاتر خیابانی مركز هنرهای نمایشی با بیان اینكه گروه های تئاتر شهرستانی هنوز برای ارسال فیلم نمایش های خود به دفتر دبیرخانه جشنواره های مركز هنرهای نمایشی مطابق با فراخوان این رویداد فرصت دارند، گفت: بعد از بازبینی فیلم آثار هنرمندان شهرستانی از طرف هیات داوران، اسامی آثار راه یافته به بزرگترین بازار بین المللی نمایش خیابانی كشور اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین در بخش بین الملل از طریق دفتر امور بین المللی مركز هنرهای نمایشی فراخوان دعوت از گروه های خارجی به فستیوال ها، مدیران كمپانی های تئاتر و هنرمندان بین المللی ارسال شده است. در كنار دعوت از این گروه ها در هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی 'ایران' شاهد برگزاری كارگاههای آموزشی با حضور استادان مطرح تئاتر خیابانی خواهیم بود.

امرایی به حضور 'اینگو میوز' از آلمان به عنوان یكی از بزرگترین مدرسان ساخت عروسك های غول پیكر در چهاردهمین جشنواره بین المللی نمایش عروسكی تهران – مبارك اشاره كرد و گفت: این هنرمند در جشنواره نمایش عروسكی تهران، عروسك غول پیكر 'سیمرغ' را خواهد ساخت و در مراسمی در محوطه تئاترشهر رونمایی می شود.

هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی 'ایران' در دو بخش 'آزاد' -مهر ماه 1391- و 'اصلی' -اردیبهشت ماه 92- به ترتیب در مریوان و تهران برگزار خواهد شد.

فراهنگ**9266