۱۱ تیر ۱۳۹۱، ۱۴:۴۷
کد خبر: 80209074
T T
۰ نفر
قاچاقچيان سوخت در چابهار 9 ميليارد ريال جريمه شدند

چابهار- رييس اداره تعزيرات حكومتي چابهار گفت: قاچاقچيان 700 هزار ليتر موادسوختي غيرمجاز در اين شهرستان مرزي به پرداخت 9 ميليارد ريال جريمه نقدي محكوم شدند.

'موسی كیخا' روز یكشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: نیروهای انتظامی در سه ماهه فصل بهار 700 هزار لیتر موادسوختی قاچاق در شهرستان مرزی چابهار كشف و ضبط كردند.

وی بیان كرد: پس از رسیدگی به 590 فقره پرونده تشكیل شده برای قاچاقچیان این مقدار مواد سوختی در اداره تعزیرات حكومتی، متهمان به پرداخت 9 میلیارد ریال جریمه نقدی محكوم شدند.

رییس اداره تعزیرات حكومتی چابهار در بخش دیگری از سخنانش گفت: 59 هزار لیتر موادسوختی قاچاق (گازوئیل) به تازگی در بازارچه مرزی ریمدان چابهار (مرز ایران و پاكستان) كشف و ضبط شد.

وی اظهارداشت: این محموله تحت عنوان 'قیر و گریس' از مرز ریمدان در حال خروج بود كه از سوی ماموران پاسگاه انتظامی ریمدان كشف و چهار متهم در همین ارتباط دستگیر شدند.

به گفته او، پس از رسیدگی به این پرونده ، متهم ردیف اول به پرداخت 800 میلیون ریال جزای نقدی ازسوی شعبه اول بدوی تعزیرات حكومتی چابهار محكوم شد و سه متهم دیگر تبرئه شدند.

وی بیان كرد: اداره تعزیرات حكومتی چابهار علاوه براین شهرستان به پرونده های واحدهای صنفی متخلف در شهرستان های كنارك، سرباز و نیكشهر نیز رسیدگی می كند.

كیخا گفت: ماموران سیار اداره تعزیرات حكومتی چابهار در بازرسی از مغازه یك فروشنده برنج یارانه ای در نیكشهر به اتهام عرضه خارج از شبكه، با رسیدگی خارج از نوبت به موضوع این پرونده، فرد خاطی به پرداخت 120 میلیون ریال جریمه نقدی در حق دولت محكوم شد.

وی اظهارداشت: با تشدید نظارت و بازرسی ماموران مرزبانی، كشف سوخت قاچاق دراین خطه نسبت به بهار سال گذشته حدود پنج درصد كاهش داشته است. ك/3

2482/588 / 653