۱۳ تیر ۱۳۹۱، ۹:۵۱
کد خبر: 80211790
T T
۰ نفر
تمامي خادمان مساجد در شهرستان جيرفت بيمه شدند

سرپرست اداره اوقاف و امور خيريه شهرستان جيرفت گفت: از ابتداي سال 86 تاكنون تمامي خادمان مساجد در اين شهرستان بيمه شده اند.

'مهدی شریف' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا حداكثر سن خادمان مساجد را 50 سال بیان كرد و افزود: تاكنون 311 نفر از خادمان مساجد در شهرستان جیرفت بیمه شده اند.

وی نظارت بر مساجد و اماكن مذهبی را یكی از وظایف اداره اوقاف و امور خیریه برشمرد و گفت: این اداره باید در هر مسجد سه تا پنج نفر را به عنوان هیات امنا به مدت سه سال منصوب كند.

شریف، خاطرنشان كرد: برنامه ریزی شده تا با همكاری اداره ثبت اسناد و املاك تا پایان سال جاری تمامی مساجد به دریافت سند مالكیت خود اقدام كنند.

وی مرحله دوم را شامل صدور ابلاغ برای اعضای هیات امنای مساجد عنوان كرد و افزود: با توجه به دو لایحه‌ قانونی انتخاب هیات امنای اماكن متبركه و مساجد مصوب سال 58 شورای عالی انقلاب اسلامی باید تمامی هیات امنا در سال جاری نسبت به پیگیری برای صدور ابلاغ از طریق اداره اوقاف و امور خیریه اقدام كنند.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جیرفت گفت: به مساجدی كه ابلاغ رسمی از سوی این سازمان را نداشته باشند هیچ گونه اعتباری داده نمی شود.

وی بیان كرد: با توجه به دستورالعمل سازمان اوقاف و امور خیریه هر مسجدی می‌تواند یك خادم ثابت داشته باشد كه با معرفی هیات امنا به اداره اوقاف و امور خیریه از تسهیلات بیمه تامین اجتماعی استفاده كند.ك/3

7444/8154/2624