۱۳ تیر ۱۳۹۱، ۱۱:۰۶
کد خبر: 80211995
T T
۰ نفر
مطبوعات و رسانه هاي ايلام نيازمند توجه ويژه هستند

ايلام- سرپرست انجمن بسيج مطبوعات و رسانه ايلام بر لزوم توجه ويژه مسوولان استان به مطبوعات و رسانه هاي محلي تاكيد كرد.

به گزارش ایرنا، 'محمدكریم ویسی' روز سه شنبه در دیدار اعضای شورای مركزی مطبوعات و رسانه استان با رییس سازمان بسیج هنرمندان اظهار داشت: در بین اصحاب رسانه و مطبوعات استان ایلام هم اكنون پیشكستوتانی وجود دارد كه در زمان دفاع مقدس تحلیل هایی از جنگ را به رشته تحریر درآورده اند ولی امروزه اسمی از آنان در مراسمات برده نمی شود كه باید به این قشر توجه ویژه شود.

وی افزود: خبرنگاران این استان هم اكنون در مبارزه با جنگ نرم دشمنان نظام گزارش ها و تحلیل های قابل توجهی ارایه كرده اند كه نه تنها این مهم باعث آگاه سازی جوانان از ترفندهای دشمنان نظام شده بلكه نقشه های آنان را به یاس تبدیل كرده است.

وی ادامه داد: مطبوعات بعنوان ركن چهارم دموكراسی و نماینده افكار عمومی در خط مقدم مبارزه با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمنان نظام قرار دارند كه باید سازمان بسیج هنرمندان با همكاری اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی با برگزاری كلاس های تخصصی این قشر را به وظایف خود آگاه تر كنند.

سرپرست انجمن رسانه و مطبوعات استان ایلام گفت: مطبوعات و رسانه های استان تأثیر بسزایی در جهت دهی به فرهنگ و آداب و رسوم مردم یك جامعه دارند كه باید متولیان امر در زمینه های مختلف به آنان كمك كنند تا با روحیه بیشتر بتوانند این مهم را در جامعه امروزی نهادینه كنند.

ویسی با اشاره به اینكه خبرنگاران بعنوان پل ارتباطی مردم با مسوولان و نمایندگان افكار عمومی هستند، افزود: همانطور كه در سالهای دفاع مقدس خبرنگاران بدون هرگونه ترس جان خود را در معرض گلوله و آتش دشمن قرار می دادند باید امروز با تغییر نوع جنگ دشمنان نظام، به عنوان سربازان مقابله با جنگ نرم در خط مقدم این مبارزه قرار گیرند.

وی اظهار داشت: انجمن بسیج رسانه و مطبوعات در سال گذشته با همفكری تعدادی از اصحاب اهل قلم و همكاری فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) و بسیج هنرمندان استان ایلام اعلام موجودیت كرده و تاكنون برنامه های قابل توجهی پیش بینی كرده است.

وی تصریح كرد:تاكنون بیش از150نفر از مدیران مسئول،سردبیران،خبرنگاران و سرپرستان روزنامه های سراسری در این انجمن ثبت نام كرده اند كه از این تعداد بیش از 102 نفر برای آنها پرونده فعال تشكیل شده و هم اكنون سیر مراحل قانونی خود را می گذراند.

سرپرست انجمن بسیج رسانه و مطبوعات استان ایلام گفت: در حال حاضر تعدادی از خبرنگاران و كاركنان نشریات محلی و سراسری در استان در ماه زیر یك میلیون ریال دستمزد دریافت می كنند و از هیچگونه بیمه ای استفاده نمی كنند.

ویسی افزود: اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با همكاری سازمان بسیج هنرمندان باید راهكارهای قانونی را برای رفع مشكلات معیشتی، بیمه ای خبرنگاران فراهم كنند تا با روحیه بهتری نقش آفرینی كنند.

وی اظهار داشت: در سال گذشته نشریات محلی و سراسری استان بیش از 500 خبر، گزارش و تحلیل در زمینه های مختلف پیشرفت های سپاه پاسداران و بسیج را در ابعاد مختلف برای افكار عمومی چاپ و منتشر كرده اند. ك/2

540/565