۱۴ تیر ۱۳۹۱، ۶:۴۸
کد خبر: 80213393
T T
۰ نفر

از حرف تا عمل؛ نكونام استقلالي مي شود؟

۱۴ تیر ۱۳۹۱، ۶:۴۸
کد خبر: 80213393
از حرف تا عمل؛ نكونام استقلالي مي شود؟

تهران - مسوولان باشگاه استقلال تهران، دوشنبه شب اعلام كردند 'جواد نكونام' كاپيتان تيم ملي فوتبال كشورمان قول داده است در صورتي كه رضايت نامه خود را از باشگاه اوساسوناي اسپانيا بگيرد به تيم فوتبال استقلال بپيوندد.

به گزارش ایرنا، اما آیا با توجه به فرصت چهار روزه تا پایان فصل نقل و انتقالات دوازدهمین دوره لیگ برتر فوتبال باشگاه های ایران، نكونام واقعا به دنبال گرفتن رضایت نامه از باشگاه اوساسونا رفته و به استقلال خواهد پیوست یا اینكه واقعیت چیز دیگری است؟

عملكرد نكونام در تیم ملی فوتبال كشورمان و باشگاه اوساسونا آنقدر مطلوب بوده كه باشگاه هایی از تركیه و كشورهای عربی حاشیه خلیج فارس حاضرند با پرداخت مبالغ هنگفتی این بازیكن را به خدمت بگیرند.

از سوی دیگر، مدیر برنامه های نكونام در روزهای اخیر بارها اعلام كرده است كاپیتان تیم ملی فوتبال كشورمان با توجه به قراردادی كه با باشگاه اوساسونا دارد، امسال نیز در این تیم خواهد ماند.

مدیرعامل باشگاه استقلال كه چندی پیش، فصل نقل و انتقالات را همچون مسابقه فوتبال دانست و قبول كرد كه نیمه نخست این بازی را به رقیب دیرینه خود پرسپولیس واگذار كرده، سخت در تلاش است تا بتواند در نیمه دوم نقل و انتقالات با جذب بازیكنانی مطرح مقابل رقیب سرخ پوش پیروز شود.

البته آبی پوشان امسال توانستند 'امیر قلعه نویی' را با مذاكره های نتیجه بخش 'سیداحمد رسولی ن‍ژاد' معاون وزیر ورزش و جوانان و رییس هیات مدیره باشگاه استقلال به خدمت بگیرند و با تشكیل كادر فنی قوی در این مورد از رقیب دیرینه خود كه تا روز گذشته در بلاتكلیفی تعیین سرمربی به سر می برد پیش بیفتند.

با این حال بدون شك در صورتی كه استقلالی ها بتوانند 'جواد نكونام' را برای دوازدهمین دوره لیگ برتر باشگاه های ایران به خدمت بگیرند، یكی از مهم ترین نقل و انتقالات بازیكنان در سطح اول فوتبال ایران در سال های اخیر رخ خواهد داد.

مسوولان باشگاه استقلال همچنین در حالی به دنبال جذب 'محمدرضا خلعتبری' هستند كه باشگاه پرسپولیس نیز برای جذب این بازیكن تمایل نشان داده است.

برخی رسانه ها از توافق باشگاه استقلال با 'رودریگو توزی' كه فصل گذشته تیم تراكتورسازی تبریز را در لیگ برتر همراهی می كرد، خبر داده اند كه هنوز تایید نشده است.

وضعیت 'مجتبی جباری' ملی پوش جنجالی تیم استقلال در فصل گذشته نیز همچنان نامشخص است و به نظر می رسد آبی پوشان دیگر تمایلی برای تمدید قرارداد این هافبك ملی پوش ندارند.

از باشگاه استقلال ایمان مبعلی، هاشم بیگ زاده، امیرحسین صادقی، میلاد میداوودی، میثم بائو، سیاوش اكبرپور، سیدامین منوچهری، آرش برهانی، فریدون زندی، سیدمهدی رحمتی، محمد محمدی، جی لوید ساموئل و محمد انصاری بازیكنانی هستند كه با حضور در هیات فوتبال استان تهران، قرارداد خود را با آبی پوشان ثبت كرده اند.

قرارداد منوچهری و انصاری با باشگاه استقلال سه ساله، اكبرپور دو ساله و قرارداد مبعلی، بیگ زاده، صادقی، میداوودی، بائو، برهانی، زندی، رحمتی، محمدی و ساموئل نیز یك ساله است.

اردشیر (امیر) قلعه نویی سرمربی آبی پوشان قراردادی دو ساله با باشگاه استقلال به ثبت رسانده و دیگر اعضای كادر فنی این تیم شامل مجید صالح، ستار همدانی، كریم بوستانی و حمدالله (حمید) بابازاده نیز قراردادهای یك ساله خود را با باشگاه استقلال ثبت كردند.

فصل نقل و انتقالات نیز كه از روز 28 اردیبهشت ماه آغاز شده است، روز 17 تیر ماه به پایان می رسد.

بر این اساس آبی پوشان كه اكنون در اردوی تداركاتی تركیه به سر می برند چهار روز دیگر فرصت دارند تا بازیكنان دیگری به خدمت بگیرند.

ورزشی. ** 7537 ** 1589