۱۵ تیر ۱۳۹۱، ۱۶:۲۶
کد خبر: 80215756
T T
۰ نفر
استاندار اردبيل بر لزوم انتقال هنر صنايع دستي به نسل هاي بعدي تاكيد كرد

اردبيل - استاندار اردبيل گفت: انتقال هنر صنايع دستي به نسل هاي بعدي ضروري است.

به گزارش روز پنج شنبه خبرنگار ایرنا ، سیدحسین صابری در بازدید از بازارچه صنایع دستی اردبیل در بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی افزود: باید این صنعت را كه نتیجه كار دستی هنرمندان است به نسل های بعدی منتقل كنیم و در بحث آموزش هم آمادگی كامل داریم.

وی یكی از فرصت های ارزشمند و استعدادهای گسترده و ماندگار را هنر صنایع دستی در محورهای مختلف ذكر كرد.

صابری گفت: زمینه های خوبی برای تولید و عرضه داخلی و خارجی تولیدات این هنرمندان به وجود آمده و رشته های همچون ورنی ، جاجیم و گلیم تولیدی در این استان بازار پررونقی در

خارج از كشور دارد.

استاندار اردبیل افزود: یكی از كارهای ارزشمند میراث فرهنگی استان ساماندهی اطراف بقعه شیخ صفی الدین است كه 34 فروشگاه و غرفه صنایع دستی برای استفاده هنرمندان صنایع دستی ایجاد كرده است.

وی گفت: این غرفه ها صرفا برای عرضه صنایع دستی هنرمندان راه اندازی شده و

نمایشگاهی هم به صورت دایمی برای عرضه صنایع دستی اختصاص یافته است.

استاندار اردبیل راه اندازی بازارچه صنایع دستی در اطراف بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی را در آستانه ورود مسافران و میهمانان فرصت بسیار مناسبی برای استقبال مسافران و گردشگران از این صنایع دستی موثر دانست.

وی این اقدام را در افزایش انگیزه و علاقه صنعتگران با اهمیت ذكر كرد و افزود: به این طریق تولیدات صنایع دستی نیز عرضه شده و موجب ارتقای انگیزه هنرمندان صنایع دستی می شود.

وی اظهار داشت: تاكید دولت بر رونق و گسترش این صنعت متمركز شده و استانداری اردبیل آمادگی دارد در مبحث ساماندهی مشاغل خانگی به هر اندازه كه در حوزه صنایع دستی متقاضی تسهیلات وجود داشته باشد اعتبار اختصاص دهد.

وی افزود: برای تامین مواد اولیه سنگ های قیمتی از معادن استان و نیز تامین فضای عرضه تلاش می كنیم تا شاهد پیشرفت تولیدات صنایع دستی و موفقیت صنعتگران استان باشیم.

8124/594/592