۱۶ تیر ۱۳۹۱، ۱۸:۴۵
کد خبر: 80216539
T T
۰ نفر
عضو قطع شده يك بيمار در بيمارستان شهيد غرضي سيرجان پيوند زده شد

كرمان - زانوي جواني كه بر اثر تصادف با خودروي سواري در كيلومتر 10 محور سيرجان به بافت دچار قطع شريان خون و استخوان شده بود، نخستين بار در بيمارستان شهيد غرضي سيرجان توسط پزشكان متخصص پيوند زده شد.

متخصص جراحی و سرپرست تیم عمل كننده پیوند عضو، روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: این جوان 20 ساله با تماس های مردمی توسط اورژانس به بیمارستان منتقل شد كه خوشبختانه با جمع شدن تیم پزشكی و تصمیم بر پیوند عضو قطع شده كه از ناحیه تحتانی زانوی سمت راست بود و برداشتن برخی موارد شریانی و بافتی از پای سمت چپ توانستیم برای نخستین بار این عمل پیوند را انجام دهیم.

دكتر 'علی مكی آبادی' افزود: با اقدام به موقع و سریع در انجام عمل به صورت صحیح، شریان خون نیز پیوند خورد و پای این جوان به وی بازگشت.

وی اظهار داشت: وضعیت بیمار به حدی وخیم بود كه در صورت انتقال به بیمارستان های مركز استان كرمان، قطع عضو او حتمی بود اما خوشبختانه هم اكنون بعد از 24 ساعت عمل جراحی سلامتی عصب ها و بافت ها مشهود و مورد تایید است.

'مجتبی رضا خانی' بیمار جوان كه عمل پیوند بروی پای وی انجام شده است، نیز گفت: پس از انتقال به بیمارستان توسط اورژانس 115 به سرعت مورد عمل پیوند قرار گرفتم و هم اكنون احساس بهبودی از پا، و رضایت كامل را از تیم عمل كننده از بیمارستان سیرجان دارم.

این بیمار در زمان حاضر پس از بخش جراحی و آی سی یو، به بخش داخلی بیمارستان منتقل شده است.ك/3

7435/8154/2624