۱۹ تیر ۱۳۹۱، ۱۶:۴۹
کد خبر: 80221369
T T
۰ نفر
قطعي مكرر تلفن همراه و اينترنت مردم نيكشهر را دچار مشكل كرده است

نيكشهر- قطعي مكرر تلفن هاي همراه و اينترنت زندگي مردم شهرستان نيكشهر و فعاليتهاي اقتصادي و اجتماعي روز مره آنان را مختل و دچار مشكل كرده است.

به گزارش ایرنا، قطعی تلفن و اینترنت طی 24 ساعت گذشته در شهرستان نیكشهر سبب بروز اختلال در كارهای روزمره و ارتباطات مردم این شهر شده است.

اختلالات اینترنت در این شهرستان طی هفته های اخیر برای مردم مشكل ساز شده و به قطع مكرر آن عادت كرده اند و حتی رفته رفته از آن قطع امید می كنند.

شماری از مردم نیكشهر می گویند: اینترنت همواره یا بطور كامل قطع می شود و یا اینكه سرعتی لاك پشتی دارد.

آنان افزودند: قطعی تلفنهای ثابت نیز بعضا مزید بر علت و موجب قطعی خطوط اینترنت خانگی می شود و بسیاری از كارهای مردم راكد می ماند.

یكی از شهروندان نیكشهری اظهار داشت: مسوولان شركتهای مخابرات و سایر دست اندركاران ارتباطات مخابراتی همواره با بروز مشكل در ارتباط اینترنتی و تلفن همراه ادعا می كنند كه كابل فیبر نوری در 'جكیگور' شهرستان سرباز پاره شده و یا اینكه كشتی باعث قطعی كابلها در دریا و در نتیجه اختلال در ارتباط تلفنها و اینترنت شده است.

'یوسف بامری' افزود: تاكنون هیچ دلیل مشخص و قانع كننده ای برای قطعی تلفنها و اینترنت در این شهرستان اعلام نشده و مردم همچنان هرچند روز یكبار با مشكل قطعی تلفنهای همراه رو به رو می شوند.

'ایوب چنگیزهی' یكی دیگر از شهروندان می گوید: متاسفانه قطعی تلفنها امری عادی شده و مردم به آن عادت كرده اند و باید با این وضعیت كنار بیایند چون آنگونه كه از ظواهر امر پیداست راه حل مناسبی وجود ندارد.

'دلپل بلیده' از دیگر شهروندان نیكشهری گفت: قطع اینترنت و تلفن همراه كارهای روزمره ام را با مشكل جدی رو به رو كرده است بطوریكه در دو روز اخیر موفق به انجام كارهایم نشده ام.

وی تصریح كرد: با وجود پیگیری های متعدد هیچ كس در این زمینه پاسخگو نیست، از مسوولان ارشد استان بویژه شركت مخابرات در خواست حل دائمی این مشكل را داریم.

رییس اداره مخابرات شهرستان نیكشهر در باره این مشكل با ابراز تاسف از قطعی مكرر تلفن و اینترنت گفت: با قطعی تلفن همراه و ثابت و به دنبال آن قطعی اینترنت تمامی فعالیتهای اقتصادی و اجتماعی بویژه كارهای بانكی و روزمره اینترنتی و الكترونیكی راكد شده و تقریبا به حالت تعطیل درآمده است.

'درویش رئیسی' افزود: كابل فیبر نوری در محدوده شهرستان سرباز به دلیل كوهستانی بودن منطقه تا محدوده جكیگور بصورت هوایی است كه بارها به دلایل مختلف قطع می شود و برای مردم مشكل ساز شده است.

وی بیان كرد: با راه اندازی فیبر نوری از طریق محور ترانزیتی ایرانشهر- نیكشهر محدوده تنگ سرحه مشكل بكلی رفع خواهد شد و قطعی تلفن و اینترنت وجود نخواهد داشت.

وی گفت: عملیات اجرای طرح فیبر نوری از ایرانشهر به نیكشهر در حال انجام و تنها هفت كیلومتر آن باقی مانده است.

رییس اداره مخابرات نیكشهر بیان كرد: در صورت همكاری بیشتر ادارات مرتبط از جمله راه و شهرسازی و بویژه مردم روستاهای طول مسیر، كار انتقال فیبرنوری ایرانشهر به نیكشهر سریعتر انجام می شود.

وی دلیل كندی كار را همكاری نكردن و بعضا كارشكنی بعضی مردم روستاهای طول مسیر ذكر كرد.

رئیسی گفت: قطعی فیبر نوری ربطی به شركت مخابرات ندارد و مشكل از ارتباطات زیرساخت است. ك/4

7306 / 653