۲۰ تیر ۱۳۹۱، ۱۰:۵۵
کد خبر: 80222210
T T
۰ نفر
رويكرد اصلي بسيج دانشجويي كمك به حل مسايل وچالش هاي فرا روي نظام است

ياسوج - رييس بسيج دانشجويي كهگيلويه وبويراحمد گفت: رويكرد و راهبرد مهم بسيج دانشجويي كمك به حل مسايل و چالش هاي اساسي فراروي نظام در ابعاد مختلف است.

به گزارش خبرنگارایرنا، 'داریوش مثنوی' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اهداف و اولویت های بسیج دانشجویی در دانشگاه ها گفت: اسلامی كردن دانشگاه ها و تربیت نیروی همطراز انقلاب مهم ترین هدف بسیج دانشجویی در دانشگاهها است.

وی مبنا و رویكرد مهم بسیج دانشجویی را تقویت و ارتقای سطح اعتقادات دانشجویان دانست و افزود: هدف بسیج این است كه قشر فرهیخته و تاثیرگذار دانشجو در كنار تحصیل علم و افتخار‌آفرینی برای نظام آمادگی و شرایط لازم برای پذیرش مسوولیت ها و مدیریت آینده كشور را نیز داشته باشند.

رییس بسیج دانشجویی كهگیلویه وبویراحمد گفت: بسیج دانشجویی تلاش می‌كند مدیرانی متعهد، متخصص و تأثیر‌گذار با باور‌های دینی و انقلابی را در راستای تداوم و حفظ انقلاب برای كشور تربیت كند.

وی با تاكید بر اینكه راهبرد‌های سالانه بسیج دانشجویی هر ساله بر اساس شرایط و مقتضیات روز جامعه و جهان و همچنین راهبردهای مقام معظم رهبری تعیین می‌شود افزود: بسیج در این راستا و با توجه به اقتضای مقتضیات و شرایط روز اقدام به انجام ماموریت ها و رسالت های خود می كند.

مثنوی یكی دیگر از اهداف و رسالت مهم بسیج دانشجویی را اسلامی كردن دانشگاه ها عنوان كرد و اظهار داشت: به دلیل اهمیت دانشگاه ها در تربیت نسل ها و اصلاح جامعه فعالیت های بسیج دانشجویی نیز متناسب با شان ، آرمان ها و ارزش های واقعی جامعه خواهد بود.

مثنوی با اشاره به اینكه در حقیقت اسلامی كردن كامل فضای دانشگاه ها نقطه آرمانی و ایده آل بسیج است ،افزود: هنوز به دلیل تاثیر فعالیت های دشمن در دانشگاه ها راه طولانی را برای تحقق این مهم در پیش داریم.

وی اصلی ترین و مهم ترین عرصه حضور بسیج دانشجویی را عرصه مقابله باجنگ نرم دانست و گفت: اشاعه فرهنگ و تفكر روحیه بسیجی و نهادینه كردن این فرهنگ در دانشگاه ها از فعالیت های جدی بسیج دانشجویی است.

مثنوی با بیان اینكه دانشگاه محل تقابل اندیشه هاست، افزود: تفكرات و گرایشات مختلفی در دانشگاه وجود دارد و رویكرد مهم بسیج در این راستا جذب حداكثری است و افرادی كه مقید به اسلام ، ولایت فقیه ، ارزشها و مبانی دینی و اعتقادی در نظام اسلامی هستند مورد استقبال و پذیرش بسیج و تفكر بسیجی است.

رییس بسیج دانشجویی كهگیلویه و بویراحمد ، یكی از دغدغه ها و معضلات امروزی در سطح دانشگاه ها را مسئله حجاب و رعایت الگوی اسلامی در پوشش دانست و افزود: برخی افراط و تفریط ها در این راستا مساله حجاب و پوشش را تحت تاثیر خود قرار داده است.

وی گفت: باید همان گونه كه از پوشش نامناسب افراد در سطح دانشگاه ها و حتی جامعه ممانعت می شود ، بتوان الگویی مناسب و ایده آل را نیز جایگزین این نوع پوشش كرد.

671/7530