۲۱ تیر ۱۳۹۱، ۸:۴۹
کد خبر: 80223842
T T
۰ نفر
اجراي260 طرح كشاورزي در خرمشهر مصوب شد

خرمشهر- مدير جهاد كشاورزي خرمشهر گفت: اجراي 260 طرح كشاورزي در كارگروه توسعه بخش كشاورزي خرمشهر تصويب شد.

'ابراهیم داوری' روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به منظور توسعه توان تولید و ایجاد ظرفیت های بیشتر اشتغال در بخش كشاورزی كارگروه توسعه بخش كشاورزی تشكیل و بیش از 260 طرح كشاورزی برای این شهرستان تصویب شد.

وی اعتبار تخصیص یافته برای این طرح را 335 میلیارد ریال عنوان كرد و افزود: این طرح ها در بخش دام و طیور، شیلات، طرح های كوچك كشاورزی ، صنایع تبدیلی و دام پزشكی با اشتغالزایی 867 نفر اجرا می شود.

مدیر جهاد كشاورزی خرمشهر اظهار داشت: هماهنگی بین بنگاه های مختلف و مرتبط با بخش كشاورزی ، اتخاذ تدبیر و تصمیم های فوری جهت توسعه بخش كشاورزی تسهیل و تسریع اجرای طرح ها و كمك به ایجاد اشتغال پایدار از مزایای این طرح ها است.

داوری ادامه داد: تسهیلاتی كه در این طرح به افراد واجد شرایط و بیكار پرداخت می شود با شرایط مطلوب تر و با بهره پایین و بازپرداخت مناسب پیش بینی شده است.

وی از كشت تابستانه بیش از یك هزار و 700 هكتار از اراضی كشاورزی خرمشهر خبر داد و افزود: كشت تابستانه امسال شامل یك هزار هكتار برنج، 300 هكتار كنجد ، 300 هكتار لوبیا و 150 هكتار سورگم است.

وی ادامه داد: در این راستا سه نفر ناظر در بخش كشاورزی جهت راهنمایی و مساعدت كشاورزان در مراحل مختلف تولید و استفاده از روش های جدید كاشت تا برداشت محصول و بالا بردن عملكرد در واحد سطح انجام وظیفه می كنند.ك/3/7100/641