۲۱ تیر ۱۳۹۱، ۱۲:۴۳
کد خبر: 80224386
T T
۰ نفر

راهپيمايي عفاف و حجاب در مشهد برگزار شد

۲۱ تیر ۱۳۹۱، ۱۲:۴۳
کد خبر: 80224386
راهپيمايي عفاف و حجاب در مشهد برگزار شد

مشهد- راهپيمايي عفاف و حجاب روز چهارشنبه از ميدان شهداي مشهد تا حرم مطهر رضوي برگزار شد.

به گزارش ایرنا، بانوان مشهد با حضور گسترده در این مراسم كه همزمان با روز عفاف و حجاب برگزار شد، با سردادن شعارهای جانم فدای رهبر، چادر حجاب برتر و خامنه ای رهبر است، حجاب ما سنگر است، بر ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه تاكید كردند.

شركت كنندگان در این آیین همچنین با شعارهای عفاف ما نشانه دین ماست، محصول انقلاب خونین ماست،‌ ای زن به تو از فاطمه اینگونه خطاب است، ارزنده ترین زینت زن حفظ حجاب است، یاد و خاطره مقابله بانوان مشهد با كشف حجاب رضاخانی در مسجد گوهرشاد حرم مطهر رضوی و 150 بانوی شهیده این واقعه را گرامی داشتند.

در این مراسم راهپیمایان در مسجد گوهرشاد حرم مطهر امام رضا (ع) حضور یافته و بیانیه راهپیمایی را مورد تایید قرار دادند.

در بخشی از این بیانیه آمده است: ما شركت كنندگان در این راهپیمایی از قیام مردم مشهد علیه كشف حجاب در 77 سال قبل تجلیل كرده و بار دیگر حمله وحشیانه دژخیمان رضاخان به تحصن مردم در مسجد گوهرشاد را به شدت محكوم می كنیم.

این بیانیه می افزاید:‌ ما دلسوزان انقلاب، اجرای طرح تفكیك جنسیتی در دانشگاهها به عنوان عامل پیشگیری از فساد، جلوگیری از پخش سریالهای داخلی و خارجی كه مروج بی حجابی هستند و ایجاد فیلترهای دیجیتال و الكترونیك برای مقابله با برنامه های ماهواره ای را خواستاریم.

در بخش دیگری از این بیانیه از مسوولان خواسته شده است توجه بیشتری به احیای اصل هشتم قانون اساسی مبنی بر ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منكر در جامعه و مقابله با عوامل بستر ساز بی حجابی و بد حجابی در جامعه داشته باشند.

در ادامه بیانیه مزبور آمده است: ما راهپیمایان عفاف و حجاب به تمام افرادی كه با ورود كالای قاچاق و پوشاك نامناسب زمینه فساد را در جامعه فراهم می كنند، اشخاصی كه مانكنهای بد حجابی را در منظر نسل سوم و چهارم انقلاب نمایش می دهند و آنان كه فرهنگ امر به معروف و نهی از منكر را فراموش كرده اند، اعلام می كنیم كه در قیامت باید پاسخگوی خون شهدا باشند./2

7490/664