۲۱ تیر ۱۳۹۱، ۱۳:۴۳
کد خبر: 80224580
T T
۰ نفر
هر استاني بايد از مزيت هاي خود براي رفع مسائل اجتماعي استفاده كند

رشت - قائم مقام وزير كشور گفت : هر استاني مزيت وموقعيتي دارد بنابراين بايد از اين فرصت ها براي رفع مشكلات و معضلات فرهنگي و اجتماعي آن استان استفاده شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، 'علیرضا افشار' روز چهارشنبه در كارگروه فرهنگی و اجتماعی استانداری گیلان افزود: در بحث گردشگری برای تفریح سالم باید از استان گیلان درس گرفت، اگرچه در امر گردشگری مسائل و ابهاماتی وجود دارد.

وی ادامه داد: دیدگاه های مختلف در مركز تجمیع و ارائه می شود بنابراین مسوولان استان ها باید متناسب با فرهنگ استان خود نسبت به بومی سازی آن اقدام كنند.

وی یادآورشد: استان خراسان رضوی در بحث خانواده از كشور جلوتر است و توانسته در مباحث نظری و عملی نسبت به ایجاد خانواده پایدار اقدام كند كه این طرح باید ملی شود ، بنابراین مزیت های استان ها باید شناسایی و براساس آن اقدام شود.

وی خطاب به مسوولان استان گیلان گفت: استانی با قدرت در صحنه مقابله با مشكلات ومعضلات اجتماعی و فرهنگی باشید و دولت نیز با رویكرد جدید خود سعی در تقویت اختیارات استان ها دارد.

قائم مقام وزیر كشور گفت: وابستگی دستگاه های اجرایی به مركز باید كمتر شود ، سیاست گذاری كلان در مركز انجام و اجرای آن به باید استان ها سپرده شود تا قدرت مانور از استان ها گرفته نشود.

وی اظهار كرد: هماهنگی بین مدیران برای مقابله با مشكلات فرهنگی و اجتماعی با محوریت استاندار و نماینده ولی فقیه و امام جمعه ضروری است .

وی تصریح كرد: تعدد و تكثر مصوبات به دلیل تكثر حوزه اجتماعی و فرهنگی است و مسائل این حوزه در هم تنیده و به هم مرتبط است لذا نگاه باید جامع باشد و تقسیم كار صورت بگیرد تا كارها پیش برود.

افشار با بیان اینكه همانطور كه در دوران دفاع مقدس همه مردم منسجم در همه عرصه ها و در یك خط واحد به جبهه و جنگ كمك می كردند، گفت : امروز هم باید در حوزه فرهنگی و اجتماعی این گونه عمل كرد اگر چه در دوران دفاع مقدس حمله عینی بود اما در حوزه فرهنگی حمله عینی نبست و متاسفانه در این حوزه ضعف داریم .

وی ادامه داد: بدون سیاست گذاری نمی توان قدمی برداشت و طرح مهندسی فرهنگی نیز در دست تدوین است و قرارگاه فرهنگی نیز به تبع آن شكل می گیرد.

وی خاطر نشان كرد: طرح تحول اجتماعی به عنوان یك سند براساس اسناد بالا دستی و برنامه های كشور تجمیع شده و گلچینی از برنامه های فرهنگی و اجتماعی است كه با نگاه جامع و فراگیر در سطح ملی اجرا می شود.

قائم مقام وزیر كشور گفت : طرح تحول اجتماعی و برنامه های آن، مبنا و پشتوانه قانونی دارد و متولی هر برنامه آن دستگاه خاصی است همانند طرح تحول اقتصادی كه متولیان زیادی دارد و برای حل مشكلات اقتصادی در كشور به اجرا گذاشته شد.

وی گفت : با مدیریت فعلی و منابع مالی، هماهنگی و تعامل، پرهیز از اقدامات جزیره ای ، به كارگیری نیروهای غیر دولتی و استفاده از ظرفیت های دیگر می توان برای تحول در امور اجتماعی و فرهنگی اقدام كرد.

افشار اظهار كرد: كارگروه فرهنگی و اجتماعی با كارگروه شورای عمومی استان كه زیر نظر نماینده ولی فقیه و ائمه جمعه است باید تعامل داشته باشد چون دین نقش مهمی در رفع بسیاری از مشكلات و معضلات فرهنگی واجتماعی دارد بنابراین وزرات كشور نمی تواند وارد حوزه دین شود چون متولی دارد اما استان ها همانطور كه از برنامه های دینی مانند اعتكاف و راهیان نور و غیره حمایت می كنند باید ازحوزه دین نیز در كاهش اسیب های اجتماعی بهره بگیرند. ك/2

605/604/508
۰ نفر