۲۲ تیر ۱۳۹۱، ۱۸:۴۵
کد خبر: 80226713
T T
۰ نفر
مجوز ايجاد 39 دهياري در استان قزوين صادر شده است

قزوين - مديركل دفتر امور روستايي استانداري قزوين گفت: وزارت كشور بر اساس نياز و موقعيت روستاهاي قزوين، مجوز اضافه شدن 39 دهياري را براي استان صادر كرده است.

به گزارش ایرنا، 'احد احمدی' روز پنج شنبه در سومین همایش سراسری دهیاری های استان قزوین افزود: ایجاد دهیاری در سطح روستاها می تواند به ارایه خدمات دولت به روستاییان و رشد و توسعه مناطق روستایی نقش به سزایی داشته باشد.

وی با اشاره به توجه دولت به توسعه روستاها از طریق ایجاد دهیاری های جدید، به وجود 25 هزار و 609 دهیاری در زمان حاضر اشاره كرد و گفت: یك هزار و 609 دهیاری تنها ظرف یك سال اخیر ایجاد شده اند.

مدیركل دفتر امور روستایی استانداری قزوین با بیان اینكه اعتبارات دهیاری ها در سال گذشته نسبت به سال 89 دو برابر افزایش یافت، اظهاركرد: سر جمع اعتبارات توزیع شده به دهیاری های استان در سال قبل 510 میلیارد ریال بوده است.

احمدی، میانگین اعتبارات هر دهیاری در سال 89 را 105 میلیون ریال خواند و گفت: این رقم در سال گذشته به 240 میلیون ریال رسید.

مدیركل امور روستایی استانداری قزوین همچنین میانگین سرانه هر روستایی را 210 هزار ریال اعلام و اظهار كرد: این رقم در سال پیش به 400 هزار ریال افزایش پیدا كرد.

احمدی با اشاره به واگذاری 174 دستگاه انواع ماشین آلات از جمله تراكتور و خودرو حمل زباله به دهیاری های استان در سال گذشته و اینكه در دولت احمدی نژاد 950 میلیارد ریال صرف جمع آوری پسماندهای روستایی شده است، افزود: به منظور ارتقای خدمت رسانی به روستاها در بخش بهداشتی و پسماند نیز پنج دستگاه مربوط به این بخش خریداری شده است و از ابتدای مرداد ماه تحویل تعاونی دهیاری ها خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به لزوم برخورداری دهیارات از امنیت شغلی، اظهار كرد: در حال حاضر لایحه جذب و استخدام دهیاران از سوی وزارت كشور در حال تدوین و بررسی است و امیدواریم با تصویب این لایحه از سوی مجلس شورای اسلامی شاهد ارتقای شغلی دهیاران و بهبود خدمت رسانی به روستاییان باشیم.

مدیركل دفتر امور روستایی استانداری قزوین از دهیاران به عنوان سربازان خط مقدم جبهه سازندگی در روستاها نام برد و اظهار كرد: تلاش برای توسعه و عمران، ساماندهی امور مختلف روستا، رسیدگی به مشكلات مردم و انعكاس آن به مسوولین از وظایف مهم دهیاران به شمار می رود كه نشاندهنده مسوولیت خطیر آنها است.

احمدی با بیان اینكه ایجاد دهیاری ها در نظام جمهوری اسلامی گام مهمی برای توسعه و عمران و آبادانی روستاها محسوب می شود، اظهار كرد: ذات انقلاب شكوهمند اسلامی كشورمان ایجاد نگاهی عدالت محور و متوازن به همه بخش ها بوده است كه راه اندازی دهیاری ها نیز بر این اساس صورت گرفته است.

وی در پایان با تشریح وظایف دهیاران، از آنان خواست تا در خدمت رسانی به روستاییان و تلاش برای توسعه و عمران و آبادانی روستای خود تلاش بیشتری از خود نشان دهند.

7392/ 614