۲۴ تیر ۱۳۹۱، ۱۰:۵۵
کد خبر: 80228277
T T
۰ نفر
معاون ستاد كل نيروهاي مسلح: كشور در بهترين وضعيت دفاعي قرار دارد

يزد - معاون ستاد كل نيروهاي مسلح گفت: عليرغم توطئه هاي دشمن ، كشور اسلامي ما در بهترين وضعيت دفاعي قرار دارد .

به گزارش روز شنبه خبرنگار ایرنا ، سردار " نصرالله فتحیان " در نشست شورای بسیج جامعه پزشکی یزد با اشاره به برخی از تهدیدات برضد کشور افزود: امروز ایران اسلامی با تدابیر مقام معظم رهبری و به فضل پروردگار در بهترین وضعیت دفاعی قرار دارد.

وی اضافه کرد: بسیج بهترین نهاد کشور است که پرثمرترین و ارزانترین خدمت را به عموم مردم ارائه می کند.

معاون بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه بسیج به ویژه بسیج جامعه پزشکی کارنامه درخشانی در دوران دفاع مقدس داشته تصریح کرد: هیچگاه حضور چشمگیر پزشکان بسیجی در جبهه ها فراموش نخواهد شد.

فتحیان در همین زمینه به رشادت های پزشکان بسیجی یزد در تیپ الغدیر اشاره کرد و افزود: تیپ الغدیر یزد در دوران دفاع مقدس هیچگاه با کمبود پزشک یا پرستار روبه رو نبود ، بلکه همیشه نیروی مازادی نیز داشت که به سایر بخش ها کمک می کرد.

وی اظهارداشت: اساتید و پزشکان فوق تخصص امروز ، پزشکان عمومی دوران دفاع مقدس هستند که روحیه بسیجی خود را از آن دوران حفظ کرده اند.

این مسئول با ذکر خاطراتی از لحظات سخت نبرد و درمان رزمندگان تاکید کرد: پزشکان از دوران دفاع مقدس بیشترین تاثیر را گرفتند و اکنون نیز بخشی از پزشکان همان روحیه را حفظ کرده اند.

فتحیان ادامه داد: بسیج باید روحیه انقلاب خواهی، دین خواهی و مردم خواهی دوران دفاع مقدس را در پزشکان زنده نگه دارد تا در سایه آن بخش زیادی از مشکلات برطرف شود.

معاون بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه در زمینه پزشکی به نسبت سایر رشته ها وضعیت خوبی داریم تصریح کرد: اکنون کشور در بخش پزشکی به بسیاری از اهداف سند چشم انداز دست یافته و به بسیاری از شاخص ها نزدیک شده است وقطعا در سایه روحیه بسیجی و دفاع مقدس این مسیر کوتاه تر نیز خواهد شد.

فتحیان همچنین گفت: نیروهای مسلح کشور در بخش زمینی، هوائی، دریائی، موشکی وسلاح های استراتژیک به فضل پروردگار و تدابیر مقام معظم رهبری در بهترین وضعیت قرار دارند.

معاون بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح در همین زمینه به به دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله اشاره کرد و افزود: تنها در این دانشگاه 13 مرکزتحقیقاتی فعال است و این دانشگاه در هفت رشته فوق تخصصی و 10 رشته دستیاری نیروهای مورد نیاز را تربیت می کند.

همچنین مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی استان یزد در این نشست در گزارش کوتاهی بیان کرد: فعالیت های بسیج جامعه پزشکی در چهار کمیته آموزش و پژوهش، فرهنگی، امداد ودرمان و خواهران طرح ریزی و اجرا می شود.

" جواد قادری " با بیان اینکه یکی از کانون های بسیج جامعه پزشکی سال گذشته رتبه برتر کشوری را کسب کرده است افزود: جمعیت هدف بسیج جامعه پزشکی استان بیش از 9هزار نفر می باشد.

وی با اشاره به تشکیل 90 حلقه صالحین در استان اظهارداشت: بسیج جامعه پزشکی یزد در زمینه تشکیل حلقه صالحین جزء چهار استان برتر کشور شناخته شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: بسیج جامعه پزشکی یزد سال گذشته 677 میلیون و 147 هزار و 790ریال داروی رایگان توزیع کرده است

برون مرزي **‌1064 **‌