۲۵ تیر ۱۳۹۱، ۱۰:۵۸
کد خبر: 80229952
T T
۰ نفر
فاز اول تصفيه خانه بزرگ فاضلاب كلانشهر رشت به بهره برداري رسيد

رشت - فاز اول طرح ملي تصفيه خانه فاضلاب كلانشهر رشت روز يكشنبه با حضور وزير نيرو افتتاح و به بهره برداري رسيد.

طرح ملی تصفیه خانه فاضلاب كلانشهر رشت در مراسمی با حضور وزیر نیرو و جمعی از معاونان این وزارتخانه، استاندار گیلان، نمایندگان مردم گیلان در مجلس شورای اسلامی و مسوولان محلی افتتاح و به بهره برداری رسید.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان گیلان در این مراسم گفت: تصفیه خانه فاضلاب كلانشهر رشت با 63 هزار مترمكعب در شبانه روز ظرفیت، دارای 32واحد تلمبه خانه، 874كیلومتر خطوط شبكه و انتقال آب و نصب 70 هزار و 400فقره انشعاب بهداشتی است.

'حمید روشن روان' افزود: احداث این تصفیه خانه فاضلاب از سال 1370آغاز شد و بیش از یك هزار و 176میلیارد ریال هزینه در برداشته است.

وی خاطرنشان كرد: طرح ملی ایجاد تاسیسات فاضلاب كلانشهر رشت در دو بخش احداث تصفیه خانه فاضلاب با پیشرفت فیزیكی 90درصد ، تمبله خانه پی اس آ با پیشرفت فیزیكی 45 درصد و تلمبه خانه پی اس ان با پیشرفت فیزیكی 95درصد با اعتبار 699میلیارد ریال از اعتبارات ملی و احداث تلمبه خانه پی اس كا با پیشرفت 80درصد و پی اس دبلیو با پیشرفت 39درصد و اجرای 173كیلومتر شبكه فاضلاب با اقطار 200الی هزار و 400 میلیمتر از اعتبارات بانكی جهانی معادل 477میلیارد ریال در حال اجراست.

روشن روان اظهار داشت: طرح ملی ایجاد تاسیسات فاضلاب شهر رشت با هدف ارتقای بهداشت عمومی ، سلامت شهروندان ، حفظ محیط زیست ،جلوگیری از آلودگی رودخانه های زرجوب و گوهررود و تالاب بین المللی انزلی و حفظ منابع آبی احداث شده است.

به گزارش ایرنا، وزیر نیرو با افتتاح طرح ملی تصفیه خانه فاضلاب كلانشهر رشت، از یك پروژه آبرسانی در شهرستان لنگرود نیز بازدید كرد.ك/2

619/695