۲۵ تیر ۱۳۹۱، ۲۲:۰۶
کد خبر: 80231241
T T
۰ نفر
همايش بزرگ امر به معروف و نهي از منكر در شهرستان خمين برگزار شد

خمين- نخستين همايش بزرگ امربه معروف و نهي ازمنكر با حضورمعاون ستاد امربه معروف و نهي ازمنكركشور،نماينده ولي فقيه در استان مركزي،معاون استانداراستان مركزي،فرمانده سپاه روح الله استان مركزي،نماينده مردم خمين درمجلس شوراي اسلامي شامگاه يكشنبه درمصلي امام خميني (ره)خمين برگزارشد.

امام جمعه خمین گفت: ارائه گزارشی از عملكرد ستاد احیای امربه معروف و نهی از منكر و استفاده از پیشنهادهای و نظرات سایر مسوولان استان و شهرستان از مهمترین اهداف برگزاری این همایش است.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام سید'علی حسینی' در این مراسم افزود: ما در این شهرستان در ابتدا با برگزاری جلسات توجیهی برای مسوولان 15 هیات مذهبی خواهران ، اجرای عملی طرح تذكر لسانی را در خمین آغاز كردیم.

وی بیان كرد: اكنون حدود 650 تن از خواهران و برداران به صورت داوطلبانه با ثبت نام در گروههای آمر به معروف و ناهی از منكر با حضور در سطح شهر ، با تواضع و اخلاق خوش و نرمش به افراد بدحجاب تذكر زبانی می دهند.

وی گفت: با برگزاری سخنرانی های مختلف در هیات های مذهبی، مساجد مختلف و نمازجمعه در خصوص اهمیت امر به معروف و نهی از منكر به عنوان یك تكلیف شرعی توانستیم، آمادگی لازم را در میان مردم ایجاد كنیم.

وی ، ارزیابی از اقدامات ستاد امر به معروف و نهی از منكر شهرستان، نصب تراكت و بنر با مضامین امر به معروف و نهی از منكر در سطح خیابان و میدان های شهرستان و برگزاری جلسات متعدد با صنف ها و اتحادیه ها را از دیگر اقدامات مهم ستاد امربه معروف و نهی از منكر شهرستان عنوان كرد.

وی از مسوولان ستاد امر به معروف و نهی از منكر كشور خواست با همكاری نهادها و سازمانهای مختلف بر تولید لباس، فیلم ، نشر كتاب و اكران فیلم در سینماهای كشور نظارت بیشتری شود.

وی ادامه داد: صداو سیما با برگزاری برنامه ها میزگردهای بیشتری مختلف با موضوع عفاف و حجاب نقش بسیار مهمی در ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منكر در جامعه برعهده دارد.

وی از دولت خواست كه بر نحوه پوشش كارمندان نظارت بیشتری داشته باشد و دانشگاههای نیز آیین نامه پوشش مصوب وزارت علوم و آموزش عالی را اجرا كنند.

در این مراسم فرماندار خمین، جمعی از مسوولان ستاد امر به معروف و نهی از منكر از شهرستان های مختلف استان مركزی و مردم نیز حضور داشتند.ك/2

1744/8122/