۲۶ تیر ۱۳۹۱، ۱۰:۱۵
کد خبر: 80231588
T T
۰ نفر
پليس با موتورسيكت داران فاقد پلاك و كلاه ايمني درزنجان برخورد مي كند

زنجان- فرماندهي انتظامي استان زنجان گفت: پليس با موتورسيكلت داران فاقد پلاك و كلاه ايمني برخورد و از تردد آنان در سطح معابر شهري جلوگيري مي كند.

سردار یحیی شرفی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: متاسفانه موتورسواران بیشترین تلفات تصادفات منجر به فوت را در استان تشكیل می دهند كه این موضوع به دلیل عدم رعایت مقررات و قوانین مربوطه در این بخش است.

وی گفت: برخی از موتورسواران به دلیل عدم استفاده از كلاه ایمنی و حركات نامعقول درمعابر و خیابان ها حوادث تلخ و دلخراشی را رقم می زنند كه پیامدهای متعددی را برای خانوده و جامعه به همراه دارد.

فرماندهی انتظامی استان زنجان با اشاره به اینكه طی چند سال اخیر اقدامات مناسبی برای فرهنگ سازی استفاده از كلاه ایمنی راكبین موتورسیكلت ها در استان انجام گرفته است افزود: در زمان حاضر این موضوع در شهر زنجان در مقایسه با شهرستان های تابعه وضعیت روبه رشد و مناسبی دارد.

وی یادآورشد: پلیس با موتورسیكلت سوارانی كه درصدد برهم زدن نظم و امنیت درمعابر شهری هستند، برخورد و وسیله نقلیه آنان را توقیف می كند.

سردار شرفی خاطرنشان كرد: تصادفات برون و درون شهری استات زنجان طی سه ماهه نخست امسال كاهش 34 درصدی را نشان می دهد كه این مهم به دلیل رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از سوی رانندگان و اطلاع رسانی های به هنگام رسانه های جمعی بوده است.

596/7320