۲۸ تیر ۱۳۹۱، ۱۶:۱۲
کد خبر: 80236269
T T
۰ نفر
مسايل عشاير در حضور مسوولان ارشد كشور به بحث گذاشته مي شود

شيراز- رييس سازمان بسيج جامعه عشايري كشورگفت: با حضور اعضاي شوراي عالي بسيج عشاير از استان هاي مختلف، مسايل اين قشر در حضور مسوولان ارشد كشور به بحث گذاشته مي شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار مهدی جمشیدی روز چهارشنبه درهمایش مجمع بسیج عشایر استان فارس در شیراز با اشاره به برگزاری جلسه ای با محوریت استاندار تهران و حضوردستگاه های اجرایی این استان به منظور بررسی مشكلات و مسایل عشایر، برگزاری جلسات مشابه در استان فارس و دیگر استان های كشور را خواستار شد و گفت: امیدواریم استاندار فارس در ماه مبارك رمضان ، فرصتی را برای این مهم اختصاص دهد.

وی اظهار داشت : با فراهم آمدن مقدمات جلسه بررسی مسایل عشایر در حضور مسوولان ارشد كشور، جمع بندی های جلسات و شوراهای استانی در آن جلسه مطرح خواهد شد تا هریك از دستگاه ها در حیطه وظایف خود، عهده دار رسیدگی به بخش یا بخش هایی از مسایل و مطالبات عشایر شوند.

رییس سازمان بسیج جامعه عشایری كشور از رسیدگی به امورعشایر به عنوان یكی از مطالبات موكد رهبرمعظم انقلاب نام برد واظهار داشت: همچنان كه برای شهر و روستا برنامه ریزی می كنیم باید برنامه ریزی و تعیین راهبردهایی در ارتباط با مسایل و مطالبات عشایر نیز در دستور كار مسوولان قرار گیرد تا مجموعه اقدامات طرح ریزی شده در یك فرایند چند ساله به ارتقای وضعیت عشایر درحوزه های مختلف رفاهی، امنیتی منجر شود.

جمشیدی ادامه داد: یكی از حلقه های مفقوده رسیدگی به مسایل عشایر این است كه به رغم این كه مسایل این قشر را همه مسوولان می دانند اما جایی برای همفكری، تعیین راهبرد و ارایه راهكار برای حل مسایل و مشكلات آنها وجود نداشته است و امیدواریم جلساتی در استان ها با محوریت استانداران تشكیل و تصمیمات آن جلسات توسط دستگاه های متولی اجرایی شود.

وی ازعشایر به عنوان تكیه گاه دفاع از حریم اسلام و تمامیت ارضی كشور نام برد و با اشاره به نقش آنان درفرایند تولید به ویژه تامین گوشت و لبنیات كشور، اختصاص درصد مناسبی از اعتبارات پیش بینی شده در بودجه عمومی سال 91درحمایت از بخش تولید در فرایند هدفمندسازی یارانه ها را خواستار شد.

رییس سازمان بسیج جامعه عشایری كشور در بخش دیگری از سخنان خود به ترسیم موقعیت كنونی و جایگاه الهام بخش ملت ایران در عرصه بین الملل پرداخت و گفت: دنیا می داند كه ایران اسلامی به دنبال بمب هسته ای نیست اما دشمنان ملت می خواهند كه با دامن زدن به این بهانه واهی، تحریم های به اصطلاح فلج كننده را به ملت ایران تحمیل كنند تا از تاثیرگذاری این ملت بر تحولات منطقه بكاهند اما هر روز كه می گذرد بر دامنه و شدت تاثیرگذاری ایران اسلامی افزوده می شود.ك/2

2026 /679
۰ نفر