طرح تربيت هفت هزار حافظ  قرآن كريم در استان كرمانشاه اجرا مي شود

كرمانشاه - مدير كل اوقاف و امور خيريه استان كرمانشاه گفت: طرح بزرگ تربيت هفت هزار حافظ قرآن كريم همزمان با آغاز ماه مبارك رمضان با محوريت بقاع متبركه اين استان اجرا مي شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سید 'اسماعیل حسینی مقدم' روز پنجشنبه در نشست خبری با خبرنگاران افزود: در این طرح اجرای برنامه های آموزشی برای رده های سنی خردسالان، جوانان و بزرگسالان با محوریت بقاع متبركه در نظر گرفته شده است.

وی تاكید كرد: اجرای این طرح مهمترین تدبیر قرآنی این سازمان با هدف تربیت حافظان قرآن و در راستای ترویج فرهنگ قرآن و انس با این كتاب آسمانی و به جهت پاسخگویی به امر رهبری كه فرمودند در كشور ما 10 میلیون نفر حافظ قرآن وجود داشته باشد، در ماه رمضان كلید می خورد.

حسینی مقدم در تشریح برنامه های اداره كل و اوقاف و امور خیریه استان در ماه مبارك رمضان افزود: امیدوارم تعداد شركت كنندگان در این طرح مهم در سال جاری به 10هزار نفر برسد، به همین منظور قرارگاه قرآنی در مركز استان تشكیل شده و فعالانه برنامه ها را تحت كنترل و نظارت دارد.

مدیر كل اوقاف و امور خیریه استان كرمانشاه با اشاره به برنامه راهبردی و بلند مدت سازمان اوقاف و امور خیریه كشور برای انجام این مهم تصریح كرد: تربیت یك میلیون حافظ در سطح كشور طی چهار سال از برنامه های راهبردی این سازمان است كه سهم استان كرمانشاه از این تعداد بیش از 50 هزار حافظ خواهد بود.

حجت الاسلام حسینی مقدم با اشاره به اینكه ثبت نام متقاضیان حفظ قرآن كریم در بقاع متبركه و ادارات اوقاف و امور خیریه آغاز شده است، اظهار داشت: تاكنون حدود هزار نفر برای شركت در این طرح رایگان ثبت نام كرده اند چرا كه هزینه این طرح از محل نذورات امامزادگان و موقوفات قرآنی تامین می شود.

وی گفت: به مناسبت آغاز ماه مبارك رمضان، از محل نذورات مردم در امامزادگان و موقوفات منطبق، برنامه های متنوعی از جمله اعزام بیش از 100 مبلغ به نقاط مختلف استان، برپایی كلاس های تفسیر، ترتیل، و جز خوانی قرآن در امامزادگان و نماز جماعت و مراسم سخنرانی در این اماكن انجام می شود.

وی بیان احكام شرعی و برگزاری خیمه های معرفت وهمچنین طرح نشاط معنوی در جوار بقاع متبركه كه ویژه دانش آموزان در تابستان است را از دیگر برنامه های اوقاف و امور خیریه اعلام كرد و یادآور شد: این برنامه ها با حضور بیش از چهار هزار دانش آموز اجرا می شوند.

حسینی مقدم به برگزاری مراسم ویژه در شب های قدر اشاره كرد و افزود: برپایی محافل انس با قرآن كریم با حضور قاریان مصری و همچنین قاریان ملی و استانی از مهمترین برنامه های شب های قدر در سطح این استان است.

مدیركل اوقاف و امور خیریه استان كرمانشاه از بررسی 899 نامه مردمی سفر رهبری به استان كه مربوط به اداره اوقاف بود، خبر داد و گفت: بیش از 840 مورد نامه تاكنون رسیدگی شده و مابقی نامه ها نیز در دست بررسی قرار دارد.

وی اعتبار اختصاص یافته به مساجد استان كرمانشاه از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری در سال 90 را بیش از 30 میلیارد ریال عنوان كرد.ك/2

7459/9102