۳۱ تیر ۱۳۹۱، ۱۰:۲۷
کد خبر: 80239476
T T
۰ نفر
12 هزار نسخه كتاب كردي براي كتابخانه هاي عمومي كردستان خريداري شد

سنندج - مديركل كتابخانه هاي عمومي استان كردستان گفت: 12 هزار نسخه كتاب كردي در سال جاري براي كتابخانه هاي عمومي كردستان خريداري شد.

عطاالله رستگار روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اقدام در راستای حمایت از نویسندگان بومی و توسعه منابع كتابخانه ای صورت گرفته است.

وی اظهار داشت: این تعداد كتاب در 60 عنوان مختلف و متنوع از انتشارات های متعدد در استان خریداری شده است.

وی افزود: كتاب های مذكور كه بیشتر ویژه كودك و نوجوان است بزودی در كتابخانه های عمومی سطح استان در دسترس علاقه مندان قرار می گیرد.

رستگار توجه به نیازهای علاقه مندان به كتاب و كتابخوانی را از برنامه های مهم اداره كل كتابخانه های عمومی استان كردستان بیان كرد و گفت: حمایت از نویسندگانی كه كتاب های متناسب با نیازهای جامعه تدوین و چاپ می كنند مورد توجه كتابخانه های عمومی است.

وی با اشاره به فعالیت كلاس های آموزش زبان كردی در كتابخانه های عمومی استان، بیان كرد: در طی دو سال گذشته هفت دوره آموزش زبان كردی در كتابخانه های عمومی سنندج و شهرستان های قروه و دهگلان برای علاقه مندان برگزار شده است.

وی در ادامه به مفاد تفاهم نامه نهاد كتابخانه های عمومی كشور با مجمع تقریب مذاهب اسلامی اشاره كرد و گفت: بر این اساس مجمع تقریب موظف به اهدای كتاب به كتابخانه های عمومی در استان های كشور است.

مدیركل كتابخانه های عمومی استان كردستان عنوان كرد: به این ترتیب در نمایشگاه بزرگ كتاب كردستان كه هفته گذشته به همت اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد و مجمع تقریب مذاهب اسلامی در آن شركت داشت، كتاب هایی از سوی این انتشاراتی به كتابخانه های عمومی استان اهدا شد.

وی تعداد كتاب های اهدایی این انتشاراتی به كتابخانه های عمومی استان را 119 عنوان در قالب 261 نسخه ذكر كرد و افزود: این كتاب ها بنا بر ویژگی های استان در كتابخانه های عمومی توزیع می شوند.

رستگار توجه به توسعه منابع كتابخانه ای را بسیار حائز اهمیت برشمرد و بیان كرد: در توسعه منابع كتابخانه ای باید به ویژگی ها و نیازهای مخاطبان توجه شود تا میزان مراجعان به كتابخانه افزایش یابد.

مدیركل كتابخانه های عمومی استان كردستان افزود: در حال حاضر نزدیك به 400 هزار عنوان كتاب در قالب 600 هزار نسخه در كتابخانه های عمومی استان در دسترس عموم قرار دارد. ك/3

570/533