۴ مرداد ۱۳۹۱، ۸:۵۱
کد خبر: 80245719
T T
۰ نفر
شركت آب منطقه اي خراسان شمالي 10 طرح مشمول مهر ماندگار دارد

بجنورد - مديرعامل شركت آب منطقه‌اي خراسان شمالي گفت: 10 طرح مديريت و توسعه منابع آب اين استان در فهرست طرح هاي 'مهر ماندگار' براي تامين اعتبار مورد نياز تكميل طرح قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی این شركت، 'علیرضا عامری' گفت: طرح های مشمول 'مهر ماندگار' در خراسان شمالی شامل سه طرح بزرگ آبرسانی، سه سد در دست ساخت و شبكه‌های آبیاری زمین‌های پایاب چهار سد استان است.

وی افزود: این طرح ها شامل طرح آبرسانی به شهر بجنورد از سد شیرین‌دره، طرح آبرسانی به شهر اسفراین از سد اسفراین، طرح آبرسانی به شهرهای گرمه و جاجرم، سدهای در دست ساخت 'گلول، سومبار و قزلداش' و شبكه‌های آبیاری پایین دست سدهای 'شیرین دره، گلول، سومبار و قزلداش' است.

مدیرعامل شركت آب منطقه‌ای خراسان شمالی گفت: اكنون عملیات طرح آبرسانی به شهر اسفراین 94 درصد، آبرسانی به شهر بجنورد 87 درصد، آبرسانی به شهرهای گرمه و جاجرم 87 درصد و سد گلول نیز 98 درصد پیشرفت فیزیكی دارد و در صورت تامین اعتبار مورد نیاز در سال جاری افتتاح خواهند شد.

عامری افزود: همچنین اجرای شبكه آبیاری و زهكشی زمین‌های پایاب سد شیرین‌دره و شبكه آبیاری و زهكشی سد گلول به ترتیب 92 و 80 درصد پیشرفت فیزیكی دارد.

او با اشاره به این كه كار اجرایی سدهای قزلداش و سومبار و زهكشی زمین‌های پایین دست این دو سد از 33 درصد پیشرفت برخوردار است، گفت: در صورت تامین اعتبار مورد نیاز این دو سد نیز در سال آینده افتتاح خواهند شد.

مدیرعامل شركت آب منطقه‌ای خراسان شمالی اعتبار مورد نیاز برای تكمیل طرح های مدیریت و توسعه منابع آب مشمول مهر ماندگار در این استان را در مجموع هزار و 240 میلیارد ریال اعلام كرد.

'علی اكبر محرابیان' دستیار ویژه رییس جمهوری و رییس ستاد مهر ماندگار كشور اخیرا با بازدید از طرح های مدیریت آب مشمول مهر ماندگار در خراسان شمالی، روند اجرای آن ها را مطلوب دانسته و در زمینه مدیریت منابع آب این استان بر سرعت دادن بیشتر برای تكمیل این طرح ها تاكید كرده اند.

استان خراسان شمالی در شمالشرق كشور قرار دارد. ك/1

623