۲۰ تیر ۱۴۰۳، ۱۱:۲۴
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85535201
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۶ شرکت تعاونی دهیاری در خراسان‌شمالی تشکیل شد

بجنورد-ایرنا- مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان شمالی گفت: ۱۶ شرکت تعاونی دهیاری با هدف کمک به اقتصاد روستاها و تقویت بنیه اجرایی طرح‌های عمرانی در روستاهای استان در دولت سیزدهم تشکیل شد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی صادق رمضان زاده روز چهارشنبه اظهار کرد: طرح های درآمد زایی برای دهیاری ها با مشارکت مردم اجرا می شود که با این روش مردم منتفع خواهند شد و دهیاری ها نیز به خودکفایی می رسند.

وی افزود: بعد از فعال سازی ۱۶ شرکت تعاونی به صورت هدفمند، اکنون با تعریف طرح های درآمدزایی و پرداخت تسهیلات با کارمزد پایین به دنبال توانمندسازی این شرکت ها هستیم.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان شمالی تصریح کرد: در دولت سیزدهم تعیین حقوق و مزایا در حوزه دهیاری ها اصلاح شد و حقوق دهیاران نسبت به سال های گذشته رشد چشم گیری پیدا کرد.

مجوز استخدام ۱۲ نیروی دهیاری

رمضان زاده اظهارکرد: مجوز استخدامی ۱۲ نیروی جدید دهیاری ها در سال ۱۴۰۳ گرفته شد که فرآیند برگزاری آزمون و جذب در حال پیگیری است.

وی با تشریح خدمات گسترده و اجرای پروژه های عمرانی در دولت سیزدهم، گفت: در سه سال گذشته با کمک های دولتی و اختصاص قیر رایگان بیش از ۸۰۰ هزار مترمربع معابر روستایی در سطح استان آسفالت شد.

به گزارش ایرنا، ۸۴۰ روستای خراسان شمالی از جمعیتی بیش از ۴۴۰ هزار نفر تشکیل شده است و همین جمعیت قابل توجه که اقتصاد استان را به سمت کشاورزی و دامپروری سوق داده است؛ در صورت دست یابی به رونق اقتصادی، چرخ اقتصاد استان را هم خواهد چرخاند.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت و ۹ شهرستان واقع در شمال شرق کشور است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha