۹ مرداد ۱۳۹۱، ۱۳:۳۸
کد خبر: 80253245
T T
۰ نفر
گله ورزشكار پارالمپيكي مازندران از مسوولان ورزش استان

ساري - ورزشكار عضو تيم ملي تيراندازي جانبازان و معلولان و دارنده سهميه حضور در رقابت هاي پارالمپيك لندن در آستانه برگزاري اين رقابت هاي معتبر ، از مسوولين ورزش مازندران به دليل بي توجهي به مراحل آماده سازيش براي اين رقابت ها انتقاد كرد.

' عالیه محمودی ' ، ورزشكار معلول مازندرانی عضو تیم ملی تیراندازی با صراحت می گوید : مسوولان مازندرانی تاكنون هیچ حمایتی از ما نكردند.

وی روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت : به رغم حضور مداومم در ساری و انجام تمرینات آماده سازی ، تاكنون مسوولان ورزش مازندران حتی برای یك بار هم شده ، در سالن تمرینات حاضر نشده اند.

به نظر می رسد كسب 11 سهمیه ورزشكاران مازندرانی در المپیك لندن ، مسوولان ورزش استان را از ورزشكاران جانباز و معلولی كه موفق به كسب پنج سهمیه در رقابت های پارالمپیك لندن شده اند ، غافل كرده است.

تمرینات محمودی در ساری برگزار می شود و وی به دلیل مشكلات فراوانی كه با آن دست و پنجه نرم می كند ، قول مدال آوری در پارالمپیك را نمی دهد.

پرداخت هزینه های رفت و آمد به اردوهای تیم ملی توسط ورزشكاران ، از جمله دغدغه های اصلی اعضای تیم ملی تیراندازی جانبازان و معلولین از جمله محمودی است.

فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین در آستانه فرا رسیدن پارالمپیك دست از عادت دیرینه اش برداشت و در شرایطی كه برخی از فدراسیون ها ریخت و پاش های فراوان و بدون توجیهی دارند ، هزینه آمد و شد ملی پوشان به اردوهای تیم ملی را متقبل شد.

شرایط نامناسب و دور از شان فدراسیون با این ورزشكاران در كنار انتظار مدال آوری ، تفكری غیر حرفه ای و بلند پروازانه است كه با توجه به شرایط فراهم شده برای این ورزشكاران ، تنها تلاش و كوشش فردی و اندیشه برای به اهتزاز در آوردن پرچم ایران می تواند عامل اصلی ایجاد انگیزه برای مدال آوری آنان باشد.

محمودی در این باره گفت : فدراسیون تلاش می كند زمینه های لازم برای انجام تمرینات آرام و بدون دغدغه ورزشكاران را فراهم كند ، اما آن گونه كه ورزشكاران المپیكی را حمایت می كنند ، از ما كه با سختی های بیشتری رو به رو هستیم پشتیبانی نمی كنند.

وی افزود : حقوقی كه فدراسیون برای ما در نظر گرفته بسیار اندك و افشای رقم آن شرم آور است كه امیدواریم نگاه عدالت محورانه وزارت ورزش شامل حال ما شود و راه دستیابی ما به مدال در این رقابت ها و دیگر رقابت های پیش رو را هموارتر كند.

این عضو تیم ملی تیراندازی جانبازان و معلولان گفت : یك سال بدون داشتن مربی تمرینات خود را برگزار كردم و در تمام این مدت با اشكالات فنی فراوانی مواجه بودم ، اما از سه ماه پیش تاكنون زیر نظر مربی جدید خود تمرین می كنم و امیدوارم با رفع اشكالات و تقویت نقاط ضعف خود ، گام بلندی به سوی سكوی قهرمانی مسابقات پارالمپیك لندن بردارم.

محمودی البته اعتراف می كند كه مربیش بدون داشتن قرارداد با وی تمرین می كند و تاكید دارد كه باید برای حل این مشكل هم چاره ای اندیشیده شود.

مهم ترین رقیبان محمودی ، ورزشكارانی از كشورهای چین ، كره و كرواسی هستند و با توجه به ركوردهای حیرت انگیزی كه محمودی تاكنون در اردوها ثبت كرده ، درخشش این ورزشكار مازندرانی در لندن دور از انتظار نیست.

محمودی كه به همراه تیم ملی تیراندازی جانبازان و معلولان ایران ، مدال برنز ماده 105 متر تیر اندازی تپانچه رقابت های آسیایی ' گوانگ ژو ' را كسب كرد ، از خلف وعده سازمان تربیت بدنی در دادن 75 سكه وعده داده شده و كاهش آن به 50 سكه و فراموش شدن قول سفر به مكه و كربلا همچنان دلگیر است.

تیراندازی ، ورزشی غیر قابل پیش بینی است و تمركز ورزشكار در كنار تمرینات مداوم و صحیح ، از عوامل اصلی فاصله گرفتن از حریفان در روز مسابقه است.

ورزشكاران جانباز و معلول رشته های مختلف ورزشی ، سكاندار مدال آوری و افتخار آفرینی برای ایران هستند كه به رغم كمبودها و ناملایماتی كه با آن روبه رو هستند ، همواره با دست پر به كشور باز می گردند.

چشم انتظاری این ورزشكاران برای دریافت پاداش های وعده داده شده ، حق طبیعی آنان است و تبعیض قایل شدن میان آنها و ورزشكارانی كه در سلامت كامل جسمانی به سر می برند ، چندان منصفانه به نظر نمی رسد و جا دارد مسوولان ورزشی در مدت زمان باقی مانده تا آغاز پارالمپیك ، اندكی از این فاصله ها كاسته و ورزشكاران جانباز و معلول را با روحیه ای مضاعف برای آوردگاه لندن بدرقه كنند.

عالیه محمودی ، ورزشكار مازندرانی عضو تیم ملی تیراندازی جانبازان و معلولان كشور كه در ماده تبانچه بادی مسابقه می دهد ، دو شهریور ماه رهسپار لندن می شود و در روز دهم شهریور هم رقابت خود را برای كسب عنوان در این مسابقات آغاز می كند.ك/4

7331/503