۱۲ مرداد ۱۳۹۱، ۱۱:۱۸
کد خبر: 80257915
T T
۰ نفر
نيكوكاران گناباد 287 ميليون ريال براي آزادي زندانيان جرايم غير عمد كمك كردند

گناباد - نيكوكاران گناباد در جشن گلريزان 287 ميليون ريال براي آزادي زندانيان جرايم غير عمد اين شهرستان كمك كردند.

مدیر عامل ستاد مردمی دیه خراسان رضوی در آئینی كه چهارشنبه شب با عنوان 'جشن حمایت' توسط انجمن حمایت از زندانیان گناباد برگزار شد گفت: هم اكنون 17 نفر در این شهرستان به خاطر ارتكاب جرایم مالی غیر عمد در زندان به سر می برند.

'سید منصور عبادی' افزود: از این تعداد هشت نفر به خاطر ناتوانی در پرداخت مهریه و سه نفر به خاطر ناتوانی در پرداخت دیه به زندان افتاده اند و شش نفر نیز از محكومان مالی هستند كه به خاطر عملكرد نسنجیده اقتصادی در زندان به سر می برند كه امیدواریم با اصلاح قانون اعسار، مشكل این افراد حل شود.

وی با بیان اینكه پارسال، دو بار تعداد زندانیان جرایم غیر عمد مالی گناباد را به صفر رساندیم اظهارداشت: سال گذشته پنج زندانی جرایم غیر عمد در این شهرستان وجود داشت كه مجموع بدهی آنها یك میلیارد ریال بود.

او افزود: از این مبلغ، توانستیم 280 میلیون ریال تخفیف بگیریم و بقیه مبلغ را ستاد مردمی دیه خراسان رضوی و نیكوكاران پرداخت كردند.

فرماندار گناباد نیز در این آئین گفت: سنت الهی بر این قرار گرفته كه انسانها در جامعه با فراز و نشیب هایی برخورد كنند و رشد انسانها هم در این فراز و نشیبهای تلخ و شیرین نهفته است.

'محمد صفایی' افزود: انسانهای والا مقام نه تنها سختیها را سختی نمی دانند بلكه خدا را نیز در همان حالت سختی و دشواری شكرگزارند.

او گفت: در فلسفه دینی و مذهبی ما نیز این گونه است كه باید دشمنی ما با گناه و پلشتی و معصیت باشد نه با گناهكار، چون او خود، یك آسیب دیده است.

فرماندار گناباد افزود: آموزش های فنی و حرفه ای زندانیان با همكاری مركز آموزش فنی و حرفه ای گناباد در حال انجام است و زندانیان هم در دوران زندان می توانند با كار و تلاش، كمك خانواده باشد و هم بعد از آزادی در جایی مشغول كار و فعالیت شوند.

صفایی گفت: در فضای جدید زندان گناباد نیز هشت هكتار زمین در كنار زندان برای اختصاص به این امر فراهم شده است.

وی افزود: انتقال زندانیان غیربومی به محل تولد و زندگی آنها از تمهیدات دیگری است كه برای كاهش آسیب پذیری در نظر گرفته شده است.

امام جمعه گناباد نیز گفت: نیكوكاری همیشه خوب است به خصوص در ماه مبارك رمضان و به ویژه ایام پانزدهم تا بیست و یكم این ماه كه از سالروز ولادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) تا سالروز شهادت حضرت علی (ع) می باشد.

حجت الاسلام 'حسن صادقی نسب' افزود: ائمه ما الگوی نیكوكاری بوده اند یعنی بعد از عبادت خدا شیرین ترین كار برایشان خدمت به جامعه و دستگیری از افراد ضعیف بوده است تا جایی كه حضرت امام علی (ع) به لقب ابوالایتام (پدر یتیمان) مشهور شده بودند.

وی گفت: حضرت امام حسن مجتبی (ع) نیز در زندگی خود دو بار تمام اموال خود را بین فقرا تقسیم كردند و میهمانسرایی داشتند كه پناهگاه همه افراد ضعیف بود./2

1922 /664