۱۳ مرداد ۱۳۹۱، ۰:۵۹
کد خبر: 80258779
T T
۰ نفر
زمينه ارتقاي دهستان چانف شهرستان نيكشهر به بخش فراهم شد

نيكشهر - نماينده ايرانشهر، سرباز، دلگان و بخشهاي لاشار، بنت و فنوج شهرستان نيكشهر در مجلس شوراي اسلامي گفت: با اقدامات و پيگيري هاي انجام گرفته، مصوبه دولت مبني بر ارتقاي دهستان 'چانف' از توابع شهرستان نيكشهر به بخش 'آهوران' بزودي به مرحله اجرا درمي آيد.

'محمد سعید اربابی' روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مراحل اولیه و اداری ارتقای دهستان چانف به بخش آهوران با مركزیت چانف به اتمام رسیده و زمینه استقرار بخشداری و دیگر نهادهای مربوطه در آن فراهم شده است.

وی بیان كرد: بر اساس مصوبه دولت، دهستان 'كهیری' به مركزیت روستای كهیری از تركیب روستاها، مزارع و مكان های گزدانگ، زردتاك، كناری، دازان، خوشنابكوك، كروز، بیچید، گواجار كردوچ، پارود، كهیری، متكانوپ، داربن، بی تیچوپ، سرخ رودان، نیلگ شیب، گزدانگ و مشكند در تابعیت بخش لاشار شهرستان نیكشهر ایجاد می شود.

وی افزود: همچنین بخش آهوران به مركزیت روستای چانف از تركیب دهستان های چانف و كهیری در شهرستان نیكشهر شكل می گیرد.

وی اظهار داشت: دهستان چانف با داشتن شرایط آب و هوایی و موقعیت جغرافیایی مناسب، 15 هزار نفر جمعیت و بیش از 100 آبادی دارد كه رفع بخشی از مشكلات كنونی این دهستان در گرو ارتقای آن به بخش است.

این نماینده مجلس گفت: پیگیری شروع مطالعات احداث سد بر روی رودخانه 'شهریانچ'، اختصاص آمبولانس جدید به مركز فوریت های پزشكی نیكشهر، اتصال جاده ترانزیتی نیكشهر به جاده سرباز از طریق محور فرعی چانف-كهیری-كیشكور و همچنین تكمیل محورهای روستایی در حال ساخت شهرستان نیكشهر با جدیت در حال انجام است.

شهرستان نیكشهر در جنوب سیستان و بلوچستان واقع شده و دارای بیش از 190 هزار جمعیت و پنج بخش قصرقند، مركزی، لاشار، بنت و فنوج است./3

7315/7306/7437