۱۵ مرداد ۱۳۹۱، ۱۳:۲۸
کد خبر: 80262171
T T
۰ نفر

يادواره شهيده 'ناهيد فاتحي كرجو' در صحنه برگزار شد

۱۵ مرداد ۱۳۹۱، ۱۳:۲۸
کد خبر: 80262171
يادواره شهيده 'ناهيد فاتحي كرجو' در صحنه برگزار شد

كرمانشاه – يادواره شهيده 'ناهيد فاتحي كرجوي' و گردهمايي ائمه جماعات با حضور مسوولان و خانواده هاي معظم شهدا و خواهران بسيجي در حسينيه آموزش و پرورش شهرستان صحنه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مسوول دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان كرمانشاه در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره زنان شهیده دوران دفاع مقدس گفت: شهیده فاتحی كرجو، نماد استقامت و شجاعت برای تمامی زنان مسلمان است كه همانند سمیه، مادر عمار، با وجود شكنجه شدن از اعتقاد خود برنگشت و به شهادت رسید.

حجت الاسلام 'محمد جواد مهری: افزود: برگزاری مراسم تجلیل از رشادت ها و از خودگذشتگی بانوان شهیده كه با تحمل بدترین شرایط از نظام اسلامی و ولایت دفاع كردند، جزو وظایف تمام اقشار جامعه است.

وی با اشاره به مقام و منزلت زن در اسلام تصریح كرد: زنان شهیده با شهادت خود درس ایثار را در مكتب اسلام ارایه كرده و ثابت كردند هر زن می تواند الگوی برتری برای زنان و مردان جامعه خود باشد.

حجت الاسلام مهری افزود: شهیده فاتحی كرجوی مانند شهدای كربلا شجاج و ولایتمدار بود و علاقه خود به نظام و ولایت را با تحمل سختی ها و شكنجه های بسیار ثابت كرد.

وی نقش زنان ایران اسلامی را در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان اسلام مهم و موثر دانست و تاكید كرد: بانوان و دختران جامعه اگر می خواهند در تاریخ خوش بدرخشند باید شهیده فاتحی كرجو را الگوی خود قرار دهند.

مسوول دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان كرمانشاه افزود: امروزه نقش موثر زنان در مقابله با تهاجم فرهنگی و پیشگیری از انحرافات اجتماعی بر كسی پوشیده نیست زیرا زنان در فرهنگ‏سازی بیشترین نقش را دارند و همین نقش موثر و كلیدی، موجب شد كه نوك تیز حمله دشمن در جهانی شدن و استحاله فرهنگی متوجه زنان جامعه شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینكه روحانیت در حركت‌های اسلامی نقش مهمی داشته اند، گفت: در طول تاریخ ایران اتكای مردم به روحانیت موجب انقلاب‌های عظیمی شده است بطوریكه در جریان پیروزی انقلاب اسلامی روحانیت توده مردم را هشیار كرد و با توجه به اعتمادی كه مردم به روحانیت داشتند، روحانیت مردم را به صحنه آوردند و پیروزی بزرگی برای مردم رقم زدند.

مسوول دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان كرمانشاه با اشاره به رسالت خطیر ائمه جماعات در هدایت نسل جوان و حفظ آنان از فتنه های اعتقادی و اخلاقی گفت: امروز جهان استكبار و دشمنان ایران اسلامی سعی در گمراهی نسل جوان از راه راست و الهی دارند و با برنامه ریزی و سرمایه گذاری می كوشند تا آینده سازان ایران اسلامی را آلوده كنند.

وی از روحانیون، ائمه جماعات و فرمانده هان بسیج خواست تا با برنامه ریزی دقیق زمینه جذب جوانان به مساجد را فراهم آورده و زمینه گرایش هر چه بیشتر آنان به امور دینی را فراهم آورند.

در این مراسم كه به همت ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان صحنه برگزار شد، از تعدادی ائمه جماعات و زنان ایثارگر بسیجی موفق و نمونه با اهدا هدایایی تجلیل به عمل آمد.

شهیده ناهید فاتحی كرجو همكاری بسیار فعالی با سپاه پاسداران داشت و به این دلیل نیز روز اول دی ماه سال 61 توسط افراد ضد انقلاب در روستای 'هشمیر' كردستان به شهادت رسید.

567