۱۸ مرداد ۱۳۹۱، ۹:۴۵
کد خبر: 80266746
T T
۰ نفر
استاندار خراسان شمالي: خبرنگاران منصفانه از عملكرد مسوولان انتقاد كنند

بجنورد - استاندار خراسان شمالي گفت: خبرنگاران در انتقاد از عملكرد مديران و دستگاه ها بايد رعايت انصاف را كرده و منصفانه نقد كنند.

'محمود احمدی بیغش' سه شنبه شب در همایش 'میثاق با شهدای خبرنگار خراسان شمالی' در بجنورد گفت:‌ خبرنگاران نباید اجازه دهند از آنها برای اهداف شخصی و غیر رسانه ای سوءاستفاده شود كه این كار خبرنگار را از رسالت اصلی اش دور می كند.

وی اضافه كرد: البته در جهان غرب و آمریكا از خبرنگار با عنوان جاسوس سوءاستفاده های زیادی می شود كه این كار شان و جایگاه خبرنگاران را تنزل می دهد.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی گفت: امروز هر حكومتی به خبرنگاران نیاز دارد و در نظام جمهوری اسلامی نیز مسوولیت خبرنگاران در تبیین اهداف نظام در جهان مهم تر جلوه می كند.

احمدی بیغش افزود:‌ خبرنگاران باید دستاوردهای نظام اسلامی را به عنوان یك حكومت دینی به جهان مخابره كنند و با این كار رسالت خود را انجام دهند.

وی گفت: خبرنگاران در طول دوران انقلاب اسلامی كاركردهای مهمی از خود بر جای گذاشته اند و نقش مهمی در اطلاع رسانی به مردم داشته اند.

استاندار خراسان شمالی اظهار داشت: خبرنگاران ما در دوران هشت ساله دفاع مقدس و در فتنه سال 88 كاركرد خوبی در آگاهی رسانی به مردم داشتند و امروز نیز در برابر تهاجم فرهنگی دشمنان باید به فعالیت خود تداوم بخشند.

احمدی بیغش افزود: در حكومت اسلامی مسوولان رسالت سنگینی دارند و آن پاسخگویی به مردم بخصوص اصحاب رسانه است.

وی اضافه كرد: خبرنگاران باید با اطلاعات دقیق و مطالعه، تكلیف خود را بخوبی انجام دهند و روحیه پرسشگری خود را حفظ كنند.

استاندار خراسان شمالی به شهادت 'محمود صارمی' خبرنگار ایرنا در 'مزار شریف' افغانستان اشاره كرد و گفت: این شهید با وجودی كه در انجام رسالت خود از مصونیت برخوردار بود در حمله طالبان پلید به شهادت رسید.

احمدی بیغش با اشاره به اهمیت جایگاه و نقش خبرنگاران، افزود: آنقدر نقش و جایگاه خبرنگار در كشور بالا است كه 17 مرداد روز شهادت شهید محمود صارمی، روز خبرنگار نام گرفته است.

استاندار خراسان شمالی گفت: با توجه به جایگاهی كه برای خبرنگار در كشور در نظر گرفته شده، از این قشر انتظار می رود مطالعات خود را افزایش داده و برای افزایش آگاهی جامعه تلاش كند.

وی الگوی خبرنگاران را در انجام وظیفه، حضرت زینب (س) معرفی كرد و افزود: این بانوی بزرگوار رسالت خبررسانی را پس از واقعه عاشورا بنیان گذاشت و باید این قشر در انجام تكلیف از وی درس گرفته و در برابر تهاجم فرهنگی دشمن كه با هدف كم ارزش جلوه دادن خدمات اسلام و انقلاب صورت می گیرد، بدرخشند.

مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی نیز با گرامی داشت 17 مرداد روز خبرنگار، به نقش حساس خبرنگاران در جامعه اشاره كرد و گفت: خبرنگار پل ارتباطی بین مردم و مسوولان است.

'حسین ثابتقدم وحید' افزود: تاكنون این قشر در انعكاس مسایل و مشكلات جامعه و خدمات مسوولان بخوبی عمل كرده اند.

در این آیین از خانواده شهید 'محمدرضا امانی'، خبرنگار صدا و سیما و روزنامه جمهوری اسلامی در شهرستان شیروان، كه در دوران دفاع مقدس به شهادت رسید، قدردانی شد. ك/2

623/2712/626