۲۱ مرداد ۱۳۹۱، ۱۴:۳۷
کد خبر: 80271054
T T
۰ نفر

امريكا شهروندان خود را از سفر به لبنان برحذر داشت

۲۱ مرداد ۱۳۹۱، ۱۴:۳۷
کد خبر: 80271054
امريكا شهروندان خود را از سفر به لبنان برحذر داشت

بيروت - سفارت آمريكا در بيروت با صدور بيانيه اي، شهروندان آمريكايي را از سفر به لبنان برحذر داشت و پيش بيني كرد كه عمليات آدم ربايي، خشونت، درگيري هاي محله اي و منطقه اي در لبنان از سرگرفته شود.

به گزارش ایرنا از بیروت، سفارت آمریكا در بیروت روز شنبه بیانیه ای صادر و طی آن تاكید كرد كه چندی پیش گزارش هایی مبنی بر احتمال افزایش وقوع حمله علیه شهروندان آمریكایی در لبنان را دریافت كرده است .

سفارت آمریكا در بیروت در این بیانیه شهروندان خود در لبنان را به اتخاذ تدابیر امنیتی و احتیاط دعوت كرده است.

در عین حال دو نماینده مجلس لبنان نسبت به عواقب سفر اخیر 'جان میلر' فرمانده نیروی دریایی آمریكا به لبنان هشدار دادند و تاكید كردند: این سفر با هدف درگیر كردن لبنان با بحران سوریه صورت می گیرد.

'قاسم هاشم' عضو فراكسیون حركت امل وابسته به 'نبیه بری' رییس مجلس لبنان، سفر فرمانده نیروی دریایی آمریكا به بیروت را در تمامی ابعاد آن شك برانگیر دانست و گفت: آمریكا همواره به دنبال تأمین منافع اسراییل درمنطقه است.

'مروان فارس' عضو حزب 'قومی سوری' لبنان نیز با اشاره به سفر مكرر مسئولان آمریكایی به لبنان، گفت: ما از مردم و مقامات می خواهیم نسبت به خطرناك بودن این نوع سفرها هوشیار باشند.

چندی پیش و به دنبال ادامه درگیریها در شمال لبنان و احتمال سرایت آن به سایر نقاط این كشور، وزارت خارجه قطر، عربستان، بحرین و امارات از اتباع خود خواسته بودند تا اطلاع ثانوی از سفر به لبنان خودداری كنند و شهروندانی از این كشورها كه در لبنان به سر می برند نیز فورا خاك این كشور را ترك كنند.

یكی از مسئولان در وزارت خارجه قطر در خصوص علت درخواست خود از اتباع قطری مبنی بر سفر نكردن به لبنان اظهار داشت: با توجه به ناامنی‌ها و پیامدهای این شرایط، وزارت خارجه قطر از اتباع این كشور خواسته است تا به لبنان سفر نكنند.

وزارت خارجه بحرین نیز از اتباع این كشور خواست كه در صورت اقامت این افراد در لبنان هر چه سریعتر آنجا را ترك كنند و از مناطق درگیر و ناامن دور شوند.

خاورم*2023**1030 **1446