۲۱ مرداد ۱۳۹۱، ۱۹:۵۰
کد خبر: 80271547
T T
۰ نفر
امام جمعه بجنورد: خدمات بهزيستي هموزن روزه و نماز است

بجنورد - امام جمعه بجنورد گفت: كارهاي بهزيستي در ترازوي سنجش خدمات، هموزن روزه و نماز است.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی این نهاد، حجت الاسلام 'ابوالقاسم یعقوبی' در دیدار با مسوولان بهزیستی خراسان شمالی اظهار داشت: بهزیستی كار حساسی دارد كه خدمتی مقدس و هموزن ایمان به خداست.



مدیركل بهزیستی خراسان شمالی نیز گفت: 14 مركز نگهداری از كودكان بی سرپرست در استان وجود دارد كه حدود 300 نفر در این مراكز نگهداری می شوند.

'محمدرضا كاظم زاده' افزود: در این مراكز كودكانی از بدو تولد نگهداری می شوند كه بعد از هفت سالگی به دیگر مراكز نگهداری انتقال داده می شوند.

وی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا كنون 35 كودك زیر دو سال در استان به خانواده هایی كه دارای فرزند نبوده اند، واگذار شده است.

وی با بیان اینكه بهزیستی استان سه هزار زن سرپرست خانوار را زیر پوشش دارد، گفت: سال گذشته 750 نفر از مددجویانی كه شرایط بیمه اجتماعی را داشتند زیر پوشش این نهاد قرار گرفتند.

كاظم زاده با اشاره به اینكه 14 مركز نگهداری از معلولان و سالمندان نیز در استان وجود دارد، افزود: 14 هزار و 500 نفر در حوزه توانبخشی بهزیستی قرار دارند كه 7/1 درصد جمعیت خراسان شمالی را معلولان تشكیل می دهند.

مدیركل بهزیستی خراسان شمالی گفت: 9 هزار و 100 نفر از معلولان استان تحت پوشش بیمه مكمل قرار دارند كه می توانند تا سقف سه میلیون و 500 هزار تومان از آن استفاده كنند. ك/1

7184/626