۲۳ مرداد ۱۳۹۱، ۱۵:۲۵
کد خبر: 80274512
T T
۰ نفر
طرح هاي مهر ماندگار هديه ارزشمند دولت به مردم است

ساري - مديرعامل شركت آب و فاضلاب شهري مازندران گفت : طرح هاي مهر ماندگار ، هديه ارزشمند دولت به مردم است.

' محمدتقی حسین زاده ' روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، از قرار گرفتن دو طرح این شركت در فهرست طرح مهر ماندگار خبر داد.

وی طرح‌ تامین آب به شهرهای تنكابن و خرم آباد و احداث و تكمیل مرحله دوم طرح تصفیه خانه فاضلاب ساری را به عنوان طرح های مهر ماندگار حوزه آب و فاضلاب مازندران معرفی كرد و گفت : برای اجرا و تكمیل این طرح ها 159 میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافت.

مدیرعامل شركت آب و فاضلاب شهری مازندران با بیان اینكه برای اجرای طرح آبرسانی به تنكابن 95 میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافت ، اظهار داشـت : در اجرای این طرح 10هزار متر خط انتقال مخزن ، 10 هزار مترمكعب مخزن بتنی و شبكه توزیع اصلی به طول 51 هزار متر احداث و ایجاد خواهد شد.

وی اجرای طرح آبرسانی تنكابن را یكی از بزر‌گ ترین طرح‌های آبرسانی در مازندران معرفی كرد و افزود : همچنین در اجرای این طرح حفر و بازسازی سه حلقه چاه با آبدهی 150 لیتر در ثانیه و مهندسی مجدد سه حلقه چاه با افزایش تامین 60 لیتردر ثانیه در دستور كار است.

حسین زاده گفت : با تكمیل طرح های آبرسانی به شهرهای تنكابن و خرم آباد ،76 هزار تن از مردم منطقه از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره مند خواهند شد.

مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران همچنین از احداث مرحله دوم طرح تصفیه خانه فاضلاب ساری در قالب طرح مهرماندگار خبر داد و افزود : برای اجرای این طرح 64 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی با بیان اینكه این طرح به منظور ارتقای بهداشت عمومی و حفظ محیط زیست به اجرا در آمده است ، افزود : مرحله دوم طرح تصفیه خانه فاضلاب سازی با ظرفیت 23 هزارو 400 متر مكعب در شبانه روز در قالب طرح مهر ماندگار در حال انجام است كه با تكمیل و بهره برداری از آن ، 105هزار تن تحت پوشش شبكه فاضلاب شهر ساری قرار خواهند گرفت.

مدیر عامل آب و فاضلاب مازندران گفت : اجرای 35كیلومتر خط اصلی و 75 كیلومتر شبكه فرعی ، از جمله مشخصات اصلی اجرای این طرح است.

وی در پایان از مشتركینی كه در مسیر اجرای شبكه جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب قرار دارند خواست به منظور حفظ محیط زیست و تضمین سلامت فرزندان خود نسبت به جاری سازی انشعاب فاضلاب منازل خود اقدام كنند.ك/3

2501/1654