۲۵ مرداد ۱۳۹۱، ۱۵:۲۹
کد خبر: 80278392
T T
۰ نفر
جلسه آموزشي برنامه‌هاي سالانه تحول بنيادين در بهارستان برگزار شد

استان تهران - بهارستان - جلسه آموزش برنامه سالانه با رويكرد سند تحول بنيادين با حضور مدرس اعزامي اداره كل 'حاجي آقا لويي' در ناحيه يك بهارستان برگزار شد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا؛ جلسه آموزشی برنامه سالانه با رویكرد سند تحول بنیادین در سالن جلسات مدرسه اخلاص برای مدیران مدارس ابتدایی برگزار شد.

در این جلسه كه با حضور مدرس مجرب اعزامی اداره كل آموزش و پرورش به ناحیه یك شهرستان بهارستان حاجی آقا لویی برگزار شد طی مباحثی پیرامون سند تحول بنیادین درباره برنامه سالانه آموزش‌هایی ارائه شد.

در این جلسه آموزشی حاجی آقا لویی مدیران را به توجه بیشتر و دقیق‌تر حول سند تحول بنیادین دعوت كرد و گفت: مدرسه باید جامعه یادگیرنده باشد و آموزش از راه گفتگو كردن و الگوبرداری از تجارب صورت پذیرد.

وی ادامه داد:وظیفه مدیران در اجرای این سند حتی از وزیر هم بیشتر و مهم‌تر است و مدیران مدارس ابتدایی باید اصول و اهداف سند را بدانند و فرهنگ ایرانی اسلامی را به تدریج القا كنند.

ْآقا لوی اظهار داشت:مدیر و معلم باید شگفتی برای دانش آموزان خلق كنند تا القای مطالب بهتر و عمیق‌تر صورت پذیرد.

همچنین در این جلسه آموزشی درباره نحوه تولید برنامه سالانه، آموزش تخصصی به مدیران ارائه شد و در پایان جلسه مدیران ابهامات و سوالات خود را پیرامون سند تحول بنیادین مطرح و مرتفع نمودند.



*ریشه‌كنی بیسوادی در بهارستان با همكاری بسیجیان انجام می‌شود.

به گزارش ایرنا؛ روز چهارشنبه تفاهم‌نامه همكاری بسیجیان شهرستان بهارستان برای ریشه‌كنی بیسوادی بین فرماندهی بسیج سپاه شهرستان بهارستان و آموزش و پرورش این شهرستان به امضاء رسید.

در جلسه‌ای كه با حضور 'سرهنگ نیازی' فرماندهی سپاه شهرستان و 'سید ضیاء چراغی' مدیر آموزش و پرورش ناحیه یك بهارستان تشكیل شد موضوعات مربوطه مورد بررسی و تجزیه تحلیل قرار گرفت.

سرهنگ نیازی فرماندهی سپاه شهرستان بهارستان در این جلسه از آمادگی كامل سپاه برای ریشه‌كنی بیسوادی خبر داد و گفت: با تمام قوا وارد این عرصه خواهیم شد.

وی در ادامه تاكید كرد: در ادامه مأموریت‌های محوله با حركتی جهادی در جهت تأمین فرمان مقام عظمای ولایت برای ریشه‌كنی بی‌سوادی از هیچ كوششی مضایقه نخواهیم كرد.

همچنین در این جلسه 'سید ضیاء چراغی' مدیر آموزش و پرورش ناحیه یك بهارستان ضمن تشریح برنامه سواد آموزی و چگونگی اجرای مراحل انجام كار اعلام كرد: در اسرع وقت و با تشكیل جلسات كارشناسان و كارگروه‌ها امور محوله پی‌گیری و اقدامات لازم صورت می‌پذیرد.



*یكی از بزرگترین استخرهای دانش‌آموزی استان تهران در بهارستان ساخته می‌شود

مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 بهارستان اعلام كرد: یكی از بزرگترین استخرهای دانش آموزی استان تهران در بهارستان ساخته می‌شود.

چند سالی است كه در آموزش و پرورش و در راستای تحول بنیادین، اقدامات قابل توجهی در جهت توسعه ورزش كشور صورت گرفته است؛ كه از آن جمله می­‌توان به طرح 'سباح' كه همان آموزش شنا به دانش ­آموزان است اشاره نمود، طرحی كه با استقبال دانش ­آموزان و اولیای آن­ها روبه‌رو شده ­است.

دولت خدمتگزار با سفر به نقاط دور و نزدیك میهن سعی در رفع مشكلات و تخصیص امكانات به ملت شریف ایران اسلامی دارد و نوبت به شهرستان بهارستان می­‌رسد تا 'مهری ماندگار' برجای بماند.

در دور سوم سفرهای هیأت دولت به شهرستان بهارستان، مصوب گردید تا یكی از بزرگترین استخرهای دانش­ آموزی استان تهران در روستای اورین بخش بوستان شهرستان بهارستان احداث گردد.

'عبداله نوحی'، مدیر آموزش و پرورش ناحیه2 بهارستان با ابراز رضایت از پیشرفت این فضای ورزشی می­‌گوید: اعتباری بالغ بر 17 میلیارد ریال برای احداث این استخر تخصیص داده شده است كه نشان دهنده­ عزم دولت در خدمت به مردم مناطق كمتر برخوردار و گسترش فرهنگ ورزش عمومی است.

این پروژه در زیربنایی به مساحت 2100 متر مربع احداث می­‌شود كه در نوع خود كم­ نظیر است.

نوحی درخصوص پیشرفت این پروژه می­‌گوید: پیشرفت فیزیكی تاكنون 60 درصد بوده است كه با امید به الطاف الهی و تلاش مسئولین ذیربط، تا پایان دولت دهم به بهره­­‌برداری خواهد رسید.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه2 بهارستان، احداث این استخر را سرمایه­ای برای منطقه دانست و وجود آن را باعث توسعه­ فضاهای ورزشی و ایجاد روحیه­ نشاط و شادابی در دانش­‌آموزان ناحیه2 بهارستان عنوان كرد.

نوحی ادامه داد: پس از بهره ­برداری از این استخر، اجرای طرح 'سباح' كه ویژه­ آموزش شنا به دانش­ آموزان پایه­ سوم ابتدایی است به صورت متمركز در این مكان انجام خواهد شد.

وی همچنین از تمامی مسئولین منطقه­ای و استانی كه در احداث این پروژه همكاری­های لازم را داشته ­اند تقدیر نمود.

پروژه احداث استخر مجموعه ورزشی اورین، یكی از پروژه­های طرح 'مهر ماندگار' دولت در شهرستان بهارستان است.

تهرام/1914 / 1396
۰ نفر