۲۶ مرداد ۱۳۹۱، ۹:۳۳
کد خبر: 80279247
T T
۰ نفر
غذا خوردن كودكان در ساعات معين اشتهاي آنان را تحريك مي كند

تهران - كارشناس ارشد تعذيه و رژيم درماني گفت: غذا خوردن كودكان در ساعات معين اشتهاي آنان را تحريك و خوردن غذاي هاي تكراري خانواده ها اشتهاي كودك را كاهش مي دهد.

'شهزاد محمدیان' روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود : بی تحركی، كم خوابی، خستگی و بیماری، كودك را بی اشتها می كند و لازم است والدین پس از استراحت به كودكان خود غذا بدهند.

وی با اشاره به اینكه تغذیه دوران كودكی از اهمیت خاصی برخوردار است،اظهار داشت: هنگام تغدیه كودكان باید وقت كافی برای غذا دادن در نظر گرفت و در غذا دادن به كودكان نبایستی عجله كرد .

به گفته وی اگر غذای مورد علاقه كودك، پشت سرهم به او داده شود، كودك از خوردن آن، خودداری خواهد كرد.

محمدیان اضافه كرد : رنگ و شكل مواد غذایی، در اشتهای كودك وعلاقه او به غذا اثر می گذارد. خوردن غذاهایی به رنگ سبز، زرد و نارنجی برای او جالب است.

وی توصیه كرد : خانواده ها كودكان را با غذاهای جدید آشنا كنند و بزرگترها ابتدا غذاهای جدیدی بخورند تا الگویی برای كودك باشد هنگام غذا خوردن، با كودك بازی نكنند و حواس او را با تماشای تلویزیون پرت نكنند.

كارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی گفت : كودكان برای غذا خوردن شرایطی را در نظر می گیرند و ضروری است خانواده ها آن را بپذیرید و فراموش نكنند آنچه از نظرما نامعقول است شاید برای كودكتان – در آن شرایط – كاملا پذیرفتنی باشد و قبول آن باعث بهبود وضعیت روحی كودك می شود.

وی یادآور شد:برخی كودكان با نخوردن غذا جلب توجه می كنند و این شرایط معمولا در خانواده های تك فرزندی دیده می شود كه با تمام وجود در مركز توجه والدین و اطرافیان قرار دارند.

علمی **1354**1544
۰ نفر