۲۷ مرداد ۱۳۹۱، ۱۲:۰۹
کد خبر: 80280923
T T
۰ نفر
رييس سازمان ديانت تركيه: قدس ميراث مشترك مسلمانان جهان است

آنكارا - 'محمد گورمز' رييس سازمان امور ديانت تركيه گفت: قدس ميراث مشترك مسلمانان جهان است و بايد در حفظ مساجد، معابد و حسينيه هاي خود بكوشيم.

'محمد گورمز' رییس سازمان امور دیانت تركیه این مطلب را روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در آنكارا عنوان كرد.

وی گفت: از برگزاری مراسم قدس كه یك بار دیگر توجه مسلمانان جهان را به مساله قدس و اماكن مقدس مسلمانان معطوف كرده است ، قدردانی می كند.

'گورمز' افزود: ایجاد نفاق مهم ترین حربه اشغالگران قدس علیه مسلمانان است و باید هوشیارانه با آن مقابله كنیم و راه آن تقویت برادری اسلامی و وحدت میان مسلمانان است.

وی وحدت میان مسلمانان را رمز برادری ارزیابی كرد و گفت: مسلمانان باید از نفاق و تفرقه پرهیز و برادری اسلامی خود را در مقابل توطئه ها حفظ كنند.

رییس سازمان امور دیانت تركیه افزود: باید به هوش باشیم كه در تحركاتی كه در كشورهای اسلامی به وقوع می پیوندد، مسلمانان از آسیب دیدن اماكن دینی خود كه میراث مشترك تمدن اسلامی است، جلوگیری كنند.

گورمز با اشاره به اینكه راه حل همه مسائلی كه جهان اسلام با آنها درگیر است ، وحدت اسلامی می باشد، تاكید كرد كه هر چه وحدت میان مسلمانان قویتر شود، به همان نسبت مسائل مسلمانان راحت تر حل و فصل می شود.

رییس سازمان امور دیانت تركیه گفت: هر مسلمانی یك هویت قومی و مذهبی نیز دارد، ولی ' امت اسلامی 'بزرگترین هویت مسلمانان جهان و بالاتر از هویت ملی و جغرافیایی آنان است.

وی تصریح كرد: ما مسلمانان باید به آزاد سازی قدس و فلسطین كمك كنیم.

خاورم ** 2010** 230*‌*‌1506