۳ شهریور ۱۳۹۱، ۱۴:۵۹
کد خبر: 80289416
T T
۰ نفر
خون شهيدان رجايي و باهنر موجب تنومند شدن درخت انقلاب اسلامي شد

زنجان – امام جمعه شهرستان طارم، با تبيين مباني فكري شهيدان رجايي و باهنر گفت: خون اين دو بزرگوار موجب تنومند شدن درخت انقلاب اسلامي شد.

به گزارش ایرنا،حجت الاسلام ‘محمد صادقی پور’ در خطبه های نماز جمعه شهرستان طارم،با اشاره به اینكه خون شهیدان باهنر و رجایی انقلاب اسلامی را بیمه كرد، افزود: مبانی فكری این شهدای بزرگوار باید برای نسل جوان تبیین شود.

وی،اظهار داشت: شهیدان رجایی و باهنر به عنوان خادمان حقیقی ملت بودند و این شهدا نام خود را در خدمت رسانی به مردم جاودانه كردند و توانستند عشق و ایمان و خدمات شایانی را به مردم ارزانی كنند كه بركات آن تا كنون نیز ادامه دارد.

صادقی پور،افزود: این دو شخصیت فداكار اسلام، شهیدان رجایی و باهنر كه به آتش كین منافقان سوختند، فصلی از شهادت را به نام 'هفته دولت'در تاریخ انقلاب گشودند.

امام جمعه طارم، با بیان اینكه رجایی و باهنر با وجود هجمه‌هایی مختلف علیه كشور ایستادگی كردند، تصریح كرد: این شهدای والامقام به لحاظ داشتن اخلاص، صداقت و سادگی، اعتماد آحاد مختلف مردم را به خود جلب كردند.

وی، تشریح نمود: هر كس دوران مسئولیتی دارد كه كوتاه و زودگذر است پس بكوشیم در این زمان به مردم خدمت كنیم تا بار دیگر خاطره خدمت شهیدان رجایی و باهنر در ذهن مردم تداعی شود.

حجت الاسلام صادقی پور، بیان داشت: همه مسوولان در هر پست و مقامی كه باشند نماینده نظام اسلامی تلقی شده و با پاسداری از ارزشها و اصول های انقلاب و باید با اجرای عدالت،مهرورزی و صداقت درخدمت رسانی به مردم تلاش كنند.

وی،با اشاره به تلاش دولت احمدی‌نژاد برای خدمت هرچه بیشتر به ملت افزود: این دولت توانست امید و خودباوری را در دل ملت روشن كند.

صادقی پور، توجه به اقشار ضعیف و در نظر داشتن ارزش‌های انقلاب را به عنوان اصول اساسی نظام اسلامی یاد كرد و گفت: دولت كریمه و كارمندان دلسوز و پرتلاش برای توسعه پایدار ایران اسلامی باید بیش از پیش تلاش نمایند.

امام جمعه طارم، با اشاره به اینكه دشمنان نظام اسلامی گمان می‌كردند كه با ترور شخصیت‌های مؤثر انقلاب می‌توانند اراده قوی ملت ایران را تضعیف كنند، گف درحالی كه دیدند ملت ما همواره با وحدت و همدلی تمام توطئه‌ها را خنثی نمودند.

وی، امنیت، آسایش و رفاه كنونی جامعه را مرهون جانفشانی و اخلاص شهیدان دانست و خاطرنشان كرد: فداكاری، ایثار و شهادت شهیدان باهنر و رجایی وظیفه سنگینی بر عهده مسئولان گذاشته تا احساس كنند امانتدار نظام هستند‌ و با‌ید به وظیفه خود درقبال اسلام و جمهوری اسلامی به نحو احسن عمل كنند.

حجت الاسلام صادقی پور،با بیان اینكه مردم دولت فعلی را به عنوان نماد حركت شهید رجایی می‌شناسند، اظهار داشت: دولت نهم و دهم در سایه پیروی از اهداف عالیه شهید با اقتداردر مقابل تهدیدات پوچ بیگانگان ایستاده است.

7322/522