۵ شهریور ۱۳۹۱، ۱۳:۰۵
کد خبر: 80292734
T T
۰ نفر
سه دستگاه پل عابر پياده در محورهاي ارتباطي گيلان نصب شد

رشت - در چهارمين روز از هفته دولت سه دستگاه پل عابر پياده در محورهاي ارتباطي استان گيلان نصب شد.

مدیركل راه و شهرسازی گیلان روز یكشنبه به خبرنگار ایرنا گفت : این پل ها با هدف ایمن سازی عبور عابرین پیاده در محورهای ارتباطی رشت - انزلی به طول 29 متر ، محور رشت به رودسر به طول 60 متر ، استارا به طول 38 متر با دو میلیارد و 800 میلیون ریال اعتبار احداث شد ه است .

حجت شعبانپور با اشاره به خطی بودن شهرهای گیلان افزود: بیشتر شهرهای استان دارای نوار خطی هستند بطوری كه مراكز جمعیتی در حاشیه جاده ها متمركز شدند لذا ایمن سازی محورهای ارتباطی استان در دستور كار قرار دارد.

وی اظهار كرد: باتوجه به آمار تلفات عابرین پیاده و موتورسیلكت در تصادفات جاده ای و ضرورت تامین ایمنی تردد عابرین در محورهای ارتباطی استان نصب پل های عابر پیاده بویژه در مناطق مسكونی از اهمیت ویژه برخوردار است .

شعبانپور با بیان اینكه استفاده از پل های عابرپیاده می تواند برای استفاده كنندگان امنیت و آرامش خاطر فراهم كند، گفت : با بهره گیری مناسب ، آموزش و اطلاع رسانی در باره فرهنگ استفاده از پل عابرپیاده می توان در كاهش تلفات و حوادث ناشی از تصادفات گام مهمی برداشت .

براساس گزارش فرماندهی پلیس راه گیلان ، 17 درصد آمار تلفات و 25 درصد میزان وقوع تصادفات جاده ای مهم استان در چهار ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

براساس این گزارش ، 54 درصد حوادث جاده ای مربوط به عابرین پیاده و موتورسیلكت سواران است ،لذا اهمیت نصب دوربین كنترل سرعت احداث پل عابرپیاده و زیرگذر با توجه به سرعت بالای خودروها در راه های اصلی و بزرگراه ها ضروری است.

بنا به این گزارش، باتوجه به بالا بودن سطح ترافیك جاده های استان و اینكه 54 درصد حوادث جاده ای مربوط به عابرین پیاده و موتورسواران و آن هم در جاده های فرعی استان است؛آموزش مردم بویژه دانش آموزان ضروری به نطر می رسد.

بیشتر گروه هایی كه در تصادفات جاده ای جان می بازند ، افراد گروه سنی 50 تا 80 ساله و نوجوانان و جوانان تشكیل می دهند كه گروه اول به دلیل ضعف بینایی و شنوایی و جسمی و گروه دوم به دلیل عدم تشخیص خطر و استفاده نكردن از كلاه ایمنی در معرض خطر قرار دارند. ك /3

605/604