۷ شهریور ۱۳۹۱، ۱۰:۴۱
کد خبر: 80296081
T T
۰ نفر
مرحله استاني جشنواره قرآني 'مدهامتان' اواخر شهريور برگزار مي شود

گرگان - مسئول دبيرخانه كانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان گلستان گفت: مرحله استاني چهارمين دوره جشنواره قرآني 'مدهامتان' 30 شهريور ماه سال جاري برگزار خواهد شد.

به گزارش ایرنا، 'مهدی بیكی' روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: این جشنواره هشتمین جشنواره كشوری و چهارمین جشنواره استانی است كه به مناسبت دهه كرامت در گرگان برگزار می شود.

وی با اشاره به رشته های این جشنواره، اظهار داشت: قرائت، حفظ كل، دو جزء، 5 جزء، 7 جزء، 10 جزء و 20 جزء، اذان ویژه موذنین مساجد در دو گروه سنی زیر 16 سال و بالای 16 سال، ترتیل، مفاهیم، قرآن و نهج البلاغه، قرائت سوره حمد و اذكار نماز و تفسیر ویژه امامان جماعت زیر 40 سال برگزار می شود.

بیكی تصریح كرد: استان گلستان در برگزاری این جشنواره در سطح كشوری تا كنون رتبه های كشوری را در بخش های قرائت، حفظ و مفاهیم كسب كرده است.

وی ادامه داد: برگزیدگان مرحله استانی جشنواره قرآنی مدهامتان به مرحله كشوری كه در استان خوزستان برگزار می شود راه می یابند.

بیكی با اشاره به برنامه های دهه كرامت كانون های مساجد استان، گفت: از 240 كانون فرهنگی و هنری مساجد استان، برنامه دهه كرامت در 20 كانون به صورت متمركز برگزار می شود.

مسئول دبیرخانه كانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان با اشاره به نمایشگاه توانمندسازی كانون های استان گلستان گفت: در ابتدا قرار بود این نمایشگاه بعد از ماه مبارك رمضان برگزار شود، اما با توجه به سیاست ها و برنامه ریزی های ستاد عالی كانون های فرهنگی هنری مساجد، تصمیم گرفته شد، در دو مرحله این نمایشگاه ها در كشور برگزار شود كه 15 استان در شهریور ماه و 15 استان دیگر در آذر ماه سال جاری این كار را انجام خواهند داد.

وی در پایان گفت: استان گلستان نیز جزو 15 استان مرحله دوم است كه نمایشگاه خود را در آذر ماه سال جاری برگزار خواهد كرد.

7467/602