۸ شهریور ۱۳۹۱، ۱۰:۳۶
کد خبر: 80298005
T T
۰ نفر
9طرح آبرساني هفته دولت درمازندران به بهره برداري رسيد

ساري - مديرعامل شركت آب و فاضلاب شهري مازندران گفت : در هفته دولت امسال 9 طرح آبرساني در مناطق مختلف اين استان به بهره برداري رسيد.

' محمدتقی حسین زاده ' روز چهارشنبه در آیین بهره برداری از طرح آبرسانی به زیرآب و سوادكوه ، اعتبار هزینه شده برای اجرا و تكمیل مجموع طرح های بهره برداری شده در هفته دولت در مازندران را حدود 27 میلیارد ریال برآورد كرد.

وی گفت : با بهره برداری از این طرح ها ، 20 هزار خانوار مازندرانی از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره مند شدند.

حسین زاده ، حفر ، تجهیز و خرید سه حلقه چاه با آبدهی 75 لیتر در ثانیه ، اجرای خط انتقال و شبكه توزیع آب به طول حدود 29 هزار متر ، اجرای خط انتقال نیرو به طول 750 متر ، احداث اطاقك چاه به مساحت 95 متر مربع ، حصاركشی به طول 190 متر و محوطه سازی به مساحت حدود یكهزار و 500 متر مربع را از جمله طرح هایی ذكر كرد كه در هفته دولت امسال در مازندران تكمیل و به بهره برداری رسید.

وی طرح های آبرسانی به شهرهای نكا ، بهشهر ، گلوگاه ، رستمكلا ، آمل و زیرآب را از جمله طرح هایی معرفی كرد كه در هفته دولت امسال در مازندران بهره برداری شدند.

مدیرعامل آبفای مازندران همچنین از آغاز عملیات اجرایی طرح های آبرسانی در شهرهای بهشهر ، نكا ، كوهی خیل ، سوادكوه ، كلاردشت ، سلمانشهر و خرم آباد تنكابن در هفته دولت خبر داد و گفت : این طرح ها شامل حفر ، تجهیز و خرید چهار حلقه چاه با آبدهی 150 لیتر در ثانیه ، احداث خط انتقال آب به طول شش هزار متر ، احداث مخزن به حجم 12 هزار و 450 مترمكعب ، بهسازی و ارتقای تصفیه خانه آب با ظرفیت 60 لیتر در ثانیه ، احداث اطاقك چاه به مساحت 150 مترمربع ، محوطه سازی به مساحت حدود 19 هزار مترمربع و حصار كشی به طول یكهزارو 560 متر است.

حسین زاده اعتبار در نظر گرفته شده برای اجرای این طرح ها را 98 میلیاردو 500 میلیون ریال ذكر كرد و افزود : با تكمیل و بهره برداری از این طرح ها ، 22 هزار و600 خانوار مازندرانی از نعمت آب آشامیدنی بهداشتی بهره مند خواهند شد.

وی در ارتباط با اجرای طرح آبرسانی به شهر زیرآب نیز گفت : برای اجرای این طرح 5/1 میلیارد ریال اعتبار هزینه شد.ك/3

2501/1654