۱۲ شهریور ۱۳۹۱، ۱۲:۱۵
کد خبر: 80304639
T T
۰ نفر
نخستين پروژه طرح احياء دشت خوزستان به بهره برداري رسيد

اهواز- جانشين قائم مقام مجري طرح احياء دشت هاي خوزستان و ايلام گفت: نخستين پروژه طرح احياي دشت هاي خوزستان و ايلام به بهره برداري رسيد.

به گزارش یكشنبه روابط عمومی سازمان جهاد كشاورزی خوزستان، ' احمد مطیعی' اظهار داشت: شبكه فرعی آبیاری و زهكشی تعاونی تولید روستایی یاسمین واحد عمرانی دو در دشت آزادگان به وسعت 776 هكتار به اتمام رسید و مورد بهره برداری قرارگرفت.

وی گفت: این پروژه علاوه بر ارتقاء كمی و كیفی بهره برداری از آب موجب افزایش میزان تولید در هكتار و درآمد زایی برای كشاورزان منطقه می شود.

مطیعی با بیان این مطلب كه طرح احیاء دشت های خوزستان و ایلام موسوم به طرح مقام معظم رهبری در سال 75 به استان مصوب شد ، گفت: بر این اساس 500 هزار هكتار ازاراضی خوزستان و 50 هزار هكتار از اراضی ایلام زیر پوشش این طرح قرار می گیرند.

این مقام مسئول بیان داشت: در سفر نخست هیات دولت به خوزستان زمینه اجرای ان فراهم و عملا از سال 87 اعتباری برای آن در نظر گرفته شد و در سال 88 نیز اجرای آن موسسه جهاد نصر واگذار گردید.

جانشین قائم مقام مجری طرح احیاء دشت های خوزستان و ایلام هدف از اجرای این طرح را احداث شبكه های فرعی آبیاری و زهكشی، تجهیز و نوسازی اراضی و یكپارچه سازی و تسطیح آن ها و همچنین احداث زهكش های زیر زمینی است.

وی گفت: از سال 87 تا كنون احیای 200 هزار هكتار از اراضی خوزستان آغاز شده است.

*افتتاح یك واحد مرغداری گوشتی در شهرستان اندیمشك

مدیر جهاد كشاورزی شهرستان اندیمشك گفت: یك واحد مرغداری گوشتی با ظرفیت تولید 40 هزار قطعه در شهرستان اندیمشك افتتاح گردید.

' سید هدایت موسوی' افزود: یك واحد پرورش مرغ گوشتی با ظرفیت 40 هزار قطعه و تولید 400 تن در سال در روستای چیچالی از توابع شهرستان افتتاح و به بهره برداری رسید.

وی بیان داشت: اعتبار هزینه شده جهت اجرای این پروژه یك میلیارد و 500 میلیون ریال است و اجرای این طرح اشتغال 14 نفر را به پی خواهد داشت.

ك/1 642/7158