۱۴ شهریور ۱۳۹۱، ۱۵:۰۹
کد خبر: 80308494
T T
۰ نفر

يادوراه شهداي روستاي حيران آستارا برگزار شد

۱۴ شهریور ۱۳۹۱، ۱۵:۰۹
کد خبر: 80308494
يادوراه شهداي روستاي حيران آستارا برگزار شد

آستارا ـ يادوراه شهداي روستاي حيران روز سه شنبه با حضور بسيجيان و خانواده شهداي شهرستان آستارا در محل مسجد جامع اين روستا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، مسوول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه آستارا در این آیین معنوی گفت: شهدای این منطقه همانند سایر شهدای والامقام كشورمان با عزت و سرافرازی و با لبیك به فرمان بنیانگذار كبیر انقلاب در راستای پاسداشت از آرمان های عالی انقلاب و رهبری ، خونشان را فدای اسلام كردند.

حجت الاسلام یحیی عبادیان با اشاره به اخلاص و ایمان كامل جوانان شهید جنگ تحمیلی افزود: توطئه دشمنان اسلام بعد از انقلاب اسلامی در نهایت باعث آغاز جنگ تحمیلی علیه نظام نوپای ایران شد ولی آنچه كه در این میان سربلندی و پیروزی را برای ملت به ارمغان آورد؛ همان اخلاص و روحیه شهادت طلبی جوانان این مرز و بوم بود.

وی اضافه كرد: انقلاب اسلامی ایران نشات گرفته از دنیای شرق و غرب نبوده و نیست بلكه این انقلاب، یك انقلاب الهی و اسلامی بود و به همین جهت ماندگاری و زنده بودنش را در تمام طول تاریخ شاهد خواهیم بود.

حجت الاسلام عبادیان با اشاره به صبر و فداكاری خانواده های شهدا ادامه داد: در دوران جنگ تحمیلی خانواده هایی بودند كه تمامی فرزندان نوجوان و جوان خود را داوطلبانه و با افتخار به جبهه های حق علیه باطل فرستادند و آنها نیز به جهت تربیت یافتن درست در دامان خانواده و همچنین در مكتب امام خمینی(ره) با عشق و علاقه وافر به میهن پاكشان ، به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

وی قدرت و عظمت ملت و دولت اسلامی ایران را در تمامی عرصه های جهانی مثال زدنی و غیر قابل انكار ذكر كرد و گفت: از زمان انقلاب تاكنون هر افتخار و پیشرفتی كه در ابعاد مختلف نصیب كشورمان شده ، مدیون خون پاك شهداست چرا كه آنها درس آزادگی و مقاومت را به نسل های بعد از خودشان آموختند و امروز به واسطه خون آن عزیزان سفركرده ، نام عظیم انقلاب اسلامی ایران در اقصی نقاط جهان طنین انداز شده است.

حجت الاسلام عبادیان برگزاری یادواره های شهدا را فرصتی برای به یادآوردن آن حماسه ها و دلاورمردی ها خواند و بیان كرد: رشادت های جانبازان ، آزادگان و ایثارگران و در نهایت جانفشانی ها و ایستادگی های شهدا و خانواده هایشان نباید از ذهن مردم بیدار انقلاب اسلامی ایران پاك شود.

به گزارش ایرنا ، مداحی و ذكر مصیبت در سوگ تمامی شهدای اسلام به خصوص هشت شهید والامقام منطقه حیران از دیگر بخش های این مراسم معنوی بود.

یادواره شهدای حیران با همكاری بسیجیان پایگاه مقاومت شهدای حیران برگزار شد.ك/3

7105/ 535/695