۱۵ شهریور ۱۳۹۱، ۱۹:۳۶
کد خبر: 80310897
T T
۰ نفر
مركز مديريت راه هاي استان سمنان به بهره برداري رسيد

سمنان - به منظور مديريت جريان ترافيك محورهاي مواصلاتي استان سمنان مركز مديريت راه هاي استان روز چهارشنبه با حضور معاون حمل ونقل سازمان راهداري و حمل ونقل جاده اي كشور افتتاح شد.

'شهرام آدم نژاد' معاون حمل و نقل ساازمان راهداری كشور در این مراسم گفت : این مركز دارای شش سایت نظارت تصویری در سطح محورهای مواصلاتی استان شامل محورهای سمنان – دامغان، سمنان – شهمیرزاد، شاهرود – سبزوار، شاهرود – آزادشهر می باشد.

وی افزود : این مركز با اعتباری معادل هشت میلیارد ریال و با مساحت 48 متر مربع وپنج صفحه نمایشگر بزرگ در محل اداره كل حمل ونقل و پایانه های استان سمنان به بهره برداری رسید.

معاون راهداری و حمل ونقل جاده ای هدف این مركز را اطلاع رسانی در خصوص وضعیت ترافیكی محورهای مواصلاتی استان دانست و افزود: وقایع ترافیكی در طول محورهای تحت پوشش توسط دوربین های نظارتی به صورت برخط بررسی می شود.

آدم نژاد گفت: 16 محور پرتردد استان سمنان از طریق دوربین های نظارت تصویری و نرم افزارهای برخط ترافیكی كنترل می شود.

وی نظارت مستمر بر وضعیت لحظه ای ترافیك جاده ها را از وظایف اصلی این مركز دانست و افزود: تشخیص به هنگام وقایع محل تردد و هماهنگی جهت رفع آنها با ارگان های مرتبط، ثبت وقایع جاده ای و روند فعالیت های انجام شده در رفع آنها از دیگر وظایف این مركز می باشد.

آدم نژاد یادآورشد: با بهره برداری از این مركز مسافران از شرایط جاری و وضعیت آینده راه ها مطلع می شوند و با ارزیابی وضعیت تردد محورهای مواصلاتی از سفر ایمن تری برخوردار می شوند.

وی خاطر نشان كرد: با شناسایی اختلالات حادث بر سطح جاده ها تهیه و تنظیم گزارش های موردی و دوره ای ترافیكی و ارسال آن به پلیس راه و ارگان های مرتبط، محورهای استان از وضعیت مطلوب تری برخوردار می شود و میزان تصادفات جاده ای كاهش می یابد.

وی در پایان از تجهیز و راه اندازی دو سایت دیگر نظارت تصویری تا پایان سال جاری در استان خبر داد و گفت: این سایت ها در محور های گرمسار – ایوانكی و سمنان – دامغان برای افزایش محدوده تحت پوشش دوربین ها در طول محورهای مواصلاتی استان در دستور كار مركز مدیریت راه های استان سمنان قرار دارد.

در این مراسم معاون سیاسی و امنیتی استانداری، مدیر كل حمل ونقل و پایانه های استان ، فرمانده پلیس راه و جمعی از مدیران كل ستادی ، مسئولین كانون انجمن های صنفی كالا و مسافر كشورو اعضای خانه حمل ونقل استان نیز حضور داشتند.ك/2

608