۱۹ شهریور ۱۳۹۱، ۱۶:۲۷
کد خبر: 80315967
T T
۰ نفر
توليد محصولات باغي در استان مركزي 10 درصد افزايش يافت

اراك- مدير باغباني جهاد كشاورزي استان مركزي گفت: توليد انواع محصولات باغي شامل ميوه، گل و گياهان زينتي و سبزي و صيفي در اين استان در سال جاري نسبت به مدت مشابه قبل 10 درصد افزايش يافت.

'علی اصغر زارعی' عصر دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: میزان تولید محصولات باغی استان در سال جاری حدود 400 هزار تن و پارسال 360 هزار تن بوده است.

وی اظهار كرد: كاهش خسارت های ناشی از عوامل طبیعی و غیر مترقبه و مدیریت مطلوب باغ ها به لحاظ هرس به موقع درختان و تغذیه صحیح از عوامل افزایش تولیدات این استان است.

مدیر باغبانی جهاد كشاورزی استان مركزی بیان كرد: همچنین تاسیس واحدهای گلخانه ای جدید و به ثمر نشستن نهال های غیر بارور از دیگر عوامل تاثیر گذار در تولید است.

زارعی خاطر نشان كرد:مهمترین محصولات باغی و گلخانه ای این استان شامل انگور، پسته، انار و گل و گیاهان زینتی است كه علاوه بر مصرف داخلی به كشورهای دیگر نیز صادر می شود.

وی ادامه داد:سطح زیر كشت باغ های استان 56 هزار هكتار است كه سه هزار هكتار آن غیر بارور و 53 هزار هكتار آن بارور است.

مدیر باغبانی جهاد كشاورزی استان مركزی یادآور شد: هم اكنون این استان مقام دوم كشور را در میزان تولید و سطح زیر كشت انار و گل و گیاهان زینتی دارد.

زارعی اضافه كرد: همچنین استان در تولید پسته مقام ششم و در تولید انگور مقام نهم كشور را به خود اختصاص داده است.

وی گفت: شهرستان های ساوه، زرندیه،خنداب و اراك به ترتیب رتبه های اول تا چهارم را در سطح زیر كشت محصولات باغی دارند.

مدیر باغبانی جهاد كشاورزی استان مركزی افزود: هم اكنون شهرستان ساوه با 17 هزار هكتار سطح زیر كشت 30 درصد از باغ های استان را به خود اختصاص داده است.ك/3

8149/559